به گزارش ایرنا جمال انصاری روز یکشنبه در آیین تودیع و معارفه مدیرکل تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: 10 نفر از مجموع نیروی انسانی که به تعزیرات حکومتی استان اضافه می شوند زن و 10 نفر دیگر مرد هستند.
وی افزود: بر اساس ساختار سازمانی تعریف شده مجموعه تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان به درجه یک ارتقا یافته است به این معنا که پست سازمانی آن از 100 مورد به 300 مورد افزایش می یابد.
وی تاکید کرد: با توجه به گستردگی سیستان و بلوچستان و نیاز مردم شهرستان های مختلف آن به افزایش شمار ادارات تعزیرات حکومتی در صورت همکاری مسئولان استانی در رابطه با تامین زیرساخت ها قول تامین نیروی انسانی لازم در این رابطه را می دهیم.
رئیس سازمان تعزیرات حکومتی گفت: برایم توفیقی بود که در نخستین سفر استانی خود امروز در جمع مردم شریف و مرزدار سیستان و بلوچستان حاضر شوم.
انصاری افزود: رسالت مسئولان در همه بخش های حاکمیتی چیزی غیر از فراهم کردن بهترین شرایط برای مردم نیست و سازمان تعزیرات حکومتی بر اساس ماهیت اش وظیفه کنترل، نظارت، مراقبت و برخورد در حوزه تخلفات اقتصادی را برعهده دارد.
وی تصریح کرد: به دنبال این هستیم تا سازمان تعزیرات حکومتی را بر اساس ماهیت اش از فعالیت در حوزه پرونده هایی که خاصیت زیادی ندارند دور شود و به سمت کارهای کیفی برود.
وی با تاکید بر تلاش در زمینه افزایش دسترسی مردم به تعزیزات حکومتی گفت: خوشبختانه سطح همکاری و تعاملات با مجموعه تعزیرات در سیستان و بلوچستان زیر چتر تدبیر همه مقامات بسیار خوب است.
معاون وزیر دادگستری افزود: در کنار اینکه برخورد محوری به ویژه نگاه سختگیرانه نسبت به عده کمی از جامعه سیاست اصلی تعزیرات حکومتی بحساب می آید، دایره کاری این سازمان حمایت گسترده از مردم است.
سرپرست سابق اداره کل تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان نیز در این آیین گفت: در 9 ماهه نخست امسال 2 هزارو 968 فقره پرونده قاچاق به تعزیرات حکومتی استان رسیده که 2 هزار و 883 فقره آن رسیدگی و مختومه شده که نسبت به مدت مشابه سال 95 از نظر ورود هشت درصد و از نظر رسیدگی چهار درصد رشد داشته است.
محمدحسین اشرفی افزود: در حوزه کالا و خدمات سه هزار و 663 فقره پرونده وارده به شعب تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان در این مدت بوده که سه هزار و 576 فقره آن مختومه شده است.
وی ادامه داد: همچنین در این مدت در بخش بهداشت و درمان 409 فقره پرونده به تعزیرات حکومتی استان رسیده و 353 پرونده مختومه شده است.
وی تصریح کرد: از مجموع پرونده های وارده به تعزیرات حکومتی استان در این مدت 52 درصد به تخلفات در بخش کالا و خدمات، 42 درصد به حوزه قاچاق کالا و ارز و 6 درصد به بخش بهداشت و درمان مربوط بوده است.
وی افزود: مهمترین تخلفات در بخش کالا و خدمات به ترتیب درج نشدن قیمت، گرانفروشی و ارائه نکردن فاکتور و در بخش قاچاق کالا قاچاق سوخت، مواد غذایی و لوازم خانگی بوده است.
اشرفی گفت: میزان وصولی تعزیرات حکومتی سیستان وبلوچستان از ابتدای امسال تاکنون 116 میلیارد و 500 میلیون ریال بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 7،5 درصدی را نشان می دهد و 92 درصد وصولی ها مربوط به قاچاق کالا و ارز است.
به گزارش ایرنا در پایان این نشست از زحمات محمدحسین اشرفی سرپرست سابق تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان قدردانی و حیدر میرزایی به عنوان مدیرکل این مجموعه معرفی شد.
3042**6081 خبرنگار: محدثه حیدری گرجی **انتشاردهنده: حیدر سرایانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.