علیرضا راشکی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ساخت این مدرسه ماحصل همایش بانوان خیر مدرسه ساز سال گذشته استان است که با اعتبار افزون بر 400 میلیون تومان به بهره برداری رسید.
وی زیربنای این مدرسه را 248 متر مربع ذکر کرد و گفت: این واحد آموزشی 59 دانش آموز دختر را تحت پوشش قرارخواهد داد.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان همچنین از آغاز ساخت خوابگاه و سلف سرویس مدرسه شبانه روزی دخترانه شهرستان نیکشهر خبر داد و گفت: این طرح نیز به همت این خیر بزرگوار و مشارکت اداره کل نوسازی مدارس استان ساخته خواهد شد.
وی با اشاره به رویکرد مشارکت خیران مدرسه ساز و اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان برای ساخت مدرسه افزود: هر خیری که برای ساخت مدرسه گام بردارد این نهاد با وی همکاری می کند.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان با بیان اینکه متوسط زیربنای فضای آموزشی در کشور 5.34 متر مربع و در این استان 3.11 متر مربع است، اظهار داشت: برای رسیدن فضاهای آموزشی این استان به متوسط کشوری نیازمند ساخت افزون بر 11 هزار کلاس درس هستیم.
وی گفت: 18 هزار و 934 کلاس درس در سیستان و بلوچستان وجود دارد که 6 هزار و 181 مورد آن نیازمند تخریب و بازسازی و چهار هزار و 358 مورد آن نیازمند مقاوم سازی است.
به گزارش ایرنا هم اینک بیش از 620 هزار دانش آموز سیستان و بلوچستان در 6 هزار و 300 مدرسه تحصیل می کنند و 36 هزار و 700 فرهنگی نیز سکان دار تعلیم و تربیت در این استان هستند.
7316** 6081 خبرنگار: عصمت جهانی **انتشار دهنده: حیدر سرایانی
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.