نبی بخش داودی روز یکشنبه در حاشیه بازدید از کارخانه آرد تعاونی شماره 9 ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با مرمت و بازسازی این واحد تولیدی و نصب ماشین آلات جدید توان تولید آرد به بیش از 300 تن در شبانه روز رسیده است.
وی بیان کرد: ایرانشهر دارای سیلوهای گندم با ظرفیت بیش از 40 هزار تن است و سالیانه بیش از 30 هزار تن گندم در این شهرستان تولید می شود به طوری که هیچ گونه محدودیتی در تامین آرد مردم جنوب سیستان و بلوچستان وجود ندارد.
وی با دعوت از سرمایه داران برای سرمایه گذاری در منطقه افزود: در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به سال«اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» نامگذاری شده است انتظار می رود بخش خصوصی با سرمایه گذاری در این منطقه زمینه تولید و اشتغال جوانان را فراهم کنند.
فرماندار ایرانشهر گفت: امسال بیش از 6هزار هکتار از زمین های کشاورزی ایرانشهر به کشت گندم اختصاص یافته که پیش بینی می شود بیش از 30 هزار تن از این محصول راهبردی برداشت شود.
به گزارش ایرنا کارخانه آرد تعاونی شماره 9 ایرانشهر با بیش از 15 سال سابقه فعالیت تا قبل از نوسازی و تجهیز در شبانه روز تنها 100 تن آراد تولید می کرد که هم اینک به 300 تن در شبانه روز رسیده است.
ایرانشهر در 340 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.
7314**8006 **3213 خبرنگار: محمد هادی **انتشاردهنده: اکبر نوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.