سرپرست فرمانداری زاهدان گفت: به‌دلیل جلوگیری از اضافه برداشت منابع آب در زاهدان، چاه‌های غرمجاز مسدود خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان زاهدان به ریاست عبدالرحمن شهنوازی سرپرست فرمانداری و با حضور معاونت بهره‌برداری آب منطقه‌ای استان و مسئولان مربوطه برگزار شد‌.

سرپرست فرمانداری شهرستان زاهدان در این جلسه گفت: با توجه به خشکسالی‌هایی که سال‌های اخیر رخ داده و میزان کم بارندگی در شهرستان زاهدان، حفر چاه‌های غیر مجاز و اضافه برداشت از منابع آبی و سفره‌های زیر زمینی، وضعیت منابع آبی شهرستان را با چالش جدی مواجه کرده است .

وی افزود: اگر با این معضلات برخورد نشود در آینده با کمبود شدید آب در سطح شهرستان مواجه خواهیم شد. 

بالاترین مقام دولت در شهرستان افزود: بسیاری از چا‌ه‌های مجاز و غیر مجاز با برداشت بیش از حد تعیین شده از منابع آبی اقدام به فروش آب می‌کنند که در این جلسه قرار شد برق این چاه‌ها سریعاً قطع شود و از این پس شرکت برق بدون مجوز اداره آب هیچ‌گونه اشتراکی واگذار نکند.

شهنوازی در بخشی دیگری از سخنانش گفت: براساس مصوبه شورای حفاظت از منابع آب استان دستگاه‌های دولتی نیز نسبت به تعیین تکلیف چاه‌های مورد بهره برداریشان اقدام کنند و هرچه سریع‌تر همه بهره‌برداران از چاه‌ها چه دولتی و چه شخصی می‌بایست نسبت به نصب کنتور هوشمند به منظور جلوگیری از برداشت بیش از حد مجاز از منابع آبی اقدام کنند.

رئیس شورای حفاظت از منابع آب شهرستان در پایان از همه کشاورزان و ادارات ذی‌ربط خواست با مکانیزه کردن سیستم آبیاری به سمت کشت با سیستم آبیاری قطره‌ای و تحت‌فشار حرکت کنند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.