علیرضا نخعی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا راه اندازی انجمن خیران اندیشه ساز و ارائه 120هزار ساعت کلاس درس رایگان در مناطق محروم، اجرای صدها اعتکاف علمی به ویژه در ایام تعطیلات تابستان، نوروز و کنکور را از جمله اقدامات آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان برای افزایش بهبود شاخص های آموزشی در این استان ذکر کرد.
وی بیان کرد: در خرداد 92 میانگین نمره امتحانات نهایی در سیستان و بلوچستان 9 بود که هم اینک به 11 رسیده است.
وی با اشاره به موفقیت های دانش آموزان سیستان و بلوچستان در کنکور سراسری گفت: با تلاش های انجام شده رتبه های زیر هزار کنکور سراسری این استان از 64 رتبه چند سال گذشته با افزایش 2 برابری هم اینک به 130 رتبه رسیده است.
وی افزود: شاخص های توسعه آموزشی در سیستان و بلوچستان در چهار سال اخیر 10 درصد ارتقا یافته که افزون بر سه برابر متوسط کشوری است.
مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: همچنین در این سالها 150 هزار کودک که در گذشته تجربه حضور در کلاس درس را نداشتند یا ترک تحصیل کرده بودند توانستند از امکانات تحصیلی بهره مند شوند.
نخعی ساخت هزار مدرسه جدید در سیستان و بلوچستان را یکی از دستاوردهای آموزش و پرورش در سالهای اخیر ذکر کرد و افزود: جذب بازماندگان از تحصیل در این سالها با وجود کمبود فضاهای آموزشی به روش های مختلف از جمله افزایش تراکم در هر کلاس 2 نفر در دستور کار قرار گرفت.
وی بیان کرد: سواد آموزی در سیستان و بلوچستان در سالهای اخیر چهار و نیم برابر کشور رشد داشته است.
به گزارش ایرنا، استان سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود 187 هزار و 502 کیلومترمربع (معادل 5/11 درصد مساحت کشور) بر اساس سرشماری نفوس و مسکن سال 95 با 19 شهرستان افزون بر 2 میلیون و 775 هزار نفر جمعیت دارد.
هم اینک بیش از 620 هزار دانش آموز سیستان و بلوچستان در 6 هزار و 300 مدرسه تحصیل می کنند و 36هزار و 700 فرهنگی نیز سکان دار تعلیم و تربیت در این استان هستند.
7316**3213 خبرنگار: عصمت جهانی **انتشار دهنده: اکبر نوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.