به گزارش ایرنا علی خانقائی روز شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه؛ سرعت غیرمجاز را یکی از مشکلات عمده جاده های سیستان و بلوچستان ذکر کرد و اظهار داشت: حدود 26 درصد ترددهای انجام شده در این مدت به صورت سرعت غیرمجاز بوده است.
وی افزود: همچنین حوادث رانندگی یکی از معضلات سیستان و بلوچستان است به طوری که سالانه حدود 700نفر در جاده های این استان جان خود را از دست می دهند.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه جاده های سیستان و بلوچستان راه اصلی محسوب می شوند و رفت و برگشت در یک جاده است رعایت نکردن قوانین و مقرارت حوادث ناگواری را به همراه دارد به طوری که در 15 روز گذشته 30 نفر تنها در سه حادثه رانندگی جان خود را از دست دادند.
وی تبدیل راه اصلی سیستان و بلوچستان به بزرگراه را یکی از راهکارهای کاهش تلفات رانندگی در جاده های این استان ذکر کرد و گفت: در این زمینه برنامه های لازم در کنار اقدامات انجام گرفته مدنظر است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان گفت: همزمان با اربعین حسینی 58 هزار زائر پاکستانی از مرز میرجاوه وارد کشور شدند.
خانقائی با تبریک هفته حمل و نقل و راهداری اظهار داشت: به مناسبت این هفته برنامه های مختلفی نظیر دیدار با آیت الله سلیمانی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان، عطر افشانی مزار شهدا، تجلیل از راهداران و غیره پیش بینی شده است.
به گزارش ایرنا یکم دی ماه مصادف با آغاز فصل زمستان به دلیل اهمیت وظایف و خدمات ارائه شده توسط راهداران در سطح محورهای ارتباطی کشور به عنوان روز راهدار نامگذاری شده است.
26 آذر ماه هر سال، یادآور صدور فرمان انقلابی امام راحل در سال 1362 با هدف اعزام کامیون ها به بنادر جنوبی برای تخلیه کالاهای وارداتی از مبادی دریایی کشور است.
7316** 3213 خبرنگار: عصمت جهانی **انتشاردهنده: اکبر نوری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.