مدیرکل محیط زیست استان سیستان و بلوچستان از حضور نیروهای محیط زیست در مهار آتش‌سوزی مراتع اطراف کوه خواجه و تالاب هامون در سیستان خبر داد.

نیره پورملائی مدیرکل محیط زیست استان سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با ایلنا گفت: نیروهای اداره کل محیط زیست از آغاز آتش‌سوزی در کنار مردم بوده و اقدام به مهار آتش کرده‌اند.

وی ادامه داد: هر یک از دستگاه‌ها در زمان بحران وظیفه خاصی برعهده دارند که اطفاء حریق و آتش در شرح وظایف محیط زیست تعریف نشده و در حوزه آتش‌نشانی است.

مدیرکل محیط زیست استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه محیط زیست امکانات اطفاء حریق را در اختیار ندارد، اظهار داشت: با این حال نیروهای محیط زیست از صبح امروز در محل آتش‌سوزی حضور داشته و برای اطفاء حریق به یاری مردم منطقه شتافتند.

پورملائی افزود: تعدادی از محیط‌بانان برای کسب اطلاعات دقیق از میزان خسارات وارده به محل آتش‌سوزی اعزام شده‌اند و اطلاعات تکمیلی از حادثه منتشر خواهد شد.

سرپرست فرمانداری هامون پیش از این در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا گفته بود: تا این لحظه هیچ گونه تماسی از سوی محیط زیست دریافت نکرده‌ام.

علیرضا کیخا با بیان اینکه دستگاه‌های متولی مانند محیط زیست و منابع طبیعی تاکنون هیچ گونه همکاری نداشته و وجود خارجی در حل مشکل آتش‌سوزی نداشته‌اند، گفت: این شیوه درستی نیست که ما در منطقه باشیم و دستگاه‌های متولی در منطقه نباشند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.