به گزارش ایرنا، بندر چابهار به سبب قرار گرفتن در نزدیکی منطقه استوایی، از تغییرات دمای اندکی در فصل های مختلف سال برخوردار است و بهترین کرانه اقیانوسی کشور و معتدل ترین هوای جنوب ایران را دارد.
چابهار بهشت گمشده ای در ایران است که زیبایی های طبیعی آن کمتر بین ایرانیان شناخته شده است و جزو بی نظیرترین مناطق گردشگری در ایران و جهان است که گردشگران با سفر به این بندر زیبا و کم نظیر می توانند از بیش از 300 اثر طبیعی و تاریخی دیدن کرده و لذت ببرند.

** شهر بهاری با مردم خونگرم
آراد محمدی یکی از گردشگران اهل شیراز گفت: چابهار در این فصل سرد زمستان بهترین هوای بهاری را دارد و علاوه بر بهره مندی از هوای پاک و آفتابی؛ مردمانی مهربان و مهمان نواز دارد که با برخوردهای گرم و جذاب شان، گردشگران را شیفته و مجذوب این منطقه می کنند.
علی علوی از مهمانان اهل تهران که برای سفری 2 روزه به چابهار آمده است، نیز اظهار داشت: باورم نمی شد که در این فصل سرد سال چابهار هوای مساعدی داشته باشد که حتی بتوان در دریا نیز شنا کرد.
مریم عزیزی نیا اهل یزد نیز گفت: شنیده بودم که چابهار بسیار زیبا و در فصل زمستان هوایی مساعد و بهاری دارد، با خانواده به چابهار سفر کرده ایم تا از هوای پاک و بهاری و زیبایی های کم نظیر آن استفاده کنیم و اکنون که یا این شهر و مردم آن آشنا شدیم دوست دارم هر سال سفری داشته باشم.
محمد رضا مقدم نیز بیان کرد: چابهار برای تفریح و گردش از خیلی شهرهای خارجی بهتر است و اگر مسئولان امکانات زیرساختی را برای آن آماده کنند یکی از بهترین نقاط برای گشت و گذار است.
داوود رجایی که می گفت به اتفاق اعضای خانواده از اصفهان به چابهار آمده است، در وصف این بندر زیبا گفت: تاکنون چند سفر به چابهار داشته ام، پاییز و زمستان این شهر ساحلی آنقدر دلپذیر است که بسیاری از مردم دنیا آرزوی چنین مکانی را دارند.
وی افزود: به نظرم اگر مسئولان دست اندرکار و از همه مهمتر بخش خصوصی در این بندر در زمینه گردشگری، تفریحات ساحلی و دریایی، ایجاد هتل و اقامتگاه شیک و ارزان و حتی گرانقیمت سرمایه گذاری کنند اطمینان دارم که نه تنها هموطنان ما از سراسر کشور بلکه گردشگران اروپایی و آمریکایی را نیز به خود جلب می کند.
هاشم حسامی اهل شیراز نیز گفت: ساحل زیبای شنی، ماسه ای و صخره ای چابهار در کمتر شهر ساحلی دیده می شود و از طرفی سرمایه گذاری های کلان ایران و برخی کشورهای خارجی در این بندر آینده ای بسیار روشن و توسعه یافته را نوید می دهد و همین ظرفیت ها و توانمندی ها ایجاب می کند که بخش خصوصی با سرمایه گذاری در حوزه های گردشگری و اقتصادی این شهر ساحلی را به عروس جنوب شرق کشور تبدیل کنند و خود نیز بهترین بهره اقتصادی را ببرند.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چابهار در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: چابهار به‌ عنوان یکی از مقصدهای اصلی گردشگری در فصل های مختلف سال به ویژه زمستان است.
عبدالحمید بلوچ زاده افزود: همجواری چابهار و کنارک با دریا و آب های اقیانوسی سبب شده تا زمستان که در دیگر نقاط کشور با برف و سرما همراه است در این منطقه هوای معتدل در حد 18 تا 25 درجه داشته باشد.
وی بیان کرد: چابهار پتانسیل های بالایی در زمینه گردشگری دارد و از چهار نمونه ساحل صخره ای، ماسه ای، شنی و مرجانی برخوردار است.
وی ادامه داد: چابهار در فصل زمستان برخلاف سایر نقاط کشور که با برف، کولاک و سرما مواجه هستند، هوای بهاری و مساعدی دارد و بهترین نقطه برای تفریح، گردش و شنا در دریا است.
وی افزود: قلعه پرتغالیها، آرامگاه سید غلامرسول، ساختمان قدیم فرمانداری (موزه محلی)، حسینیه آل رسول، ساختمان های قدیمی گمرک و پست و روستای تیس از جمله آثار تاریخی شهرستان چابهار به شمار می روند.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چابهار تصریح کرد: آثار طبیعی این شهرستان نیز شامل ساحل ماسه ای، کوههای مینیاتوری، اسکله های صیادی، تالاب لیپار، درخت انجیر معابد، صخره های مرجانی و غارهای بان مسیتی تیس است.
وی ادامه داد: صنایع دستی شهرستان چابهار شامل سوزن دوزی، سکه دوزی و ساخت انواع هنرهای دستی از محصولات دریایی است که در داخل و خارج از کشور طرفداران خاصی دارد.
وی گفت: مهمترین و معروف ترین صنایع دستی چابهار از صدف ساخته می شود به طوری که بیش از 200 نوع وسایل صدفی و همچنین معرق صدف توسط هنرمندان زن و مرد این منطقه تولید و در بازار به فروش می رسد.
شهرستان چابهار براساس سرشماری آبان سال 1395 با جمعیت 283 هزار و 204 نفر و 48 هزار و 147 خانوار از شمال به شهرستان های نیکشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به کشور پاکستان، از جنوب به دریای عمان(مکران) و از غرب به شهر کنارک متصل است.
چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران و سرزمین موج و مرجان واقع در قلب مَکُّرانِ بلوچستان و در فاصله 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان از 2 شهر به نام های چابهار و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، شش دهستان و 438 روستا تشکیل شده است.
3043**6081 خبرنگار: رستم کریمی ** انتشار دهنده: حیدر سرایانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.