به گزارش ایرنا سکینه اشرفی روز چهارشنبه در سومین همایش استانی نماز و فضای مجازی سیستان و بلوچستان اظهارداشت: توجه به حقایق نماز شرط اصلی و عامل بازدارنده مومنان از حرکت در مسیر فساد است.
وی افزود: باید در کنار شاخص های کمی در مساله رتبه بندی سازمان ها و نهادها در زمینه ترویج نماز به موضوع تلاش آنان برای اثر بخشی این فریضه الهی در جامعه نیز توجه شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان نیز در این همایش گفت: باید با حضور قوی تر در عرصه فضای مجازی بتوانیم پیام الهی و مسائل دینی را به اطلاع مخاطبان برسانیم.
حجت الاسلام اسماعیل تدینی افزود: در بخش محتوای تولیدات دینی و معارف اسلامی آن گونه که باید از ظرفیت فضای مجازی استفاده نشده است که بیشتر آن به نداشتن سواد رسانه ای قوی برمی گردد.
وی ادامه داد: سواد رسانه ای صرفا به معنی خواندن پیام در فضای مجازی نیست بلکه باید چرایی و هدف از ارسال هر پیام مورد تجریه و تحلیل قرار گیرد.
وی تصریح کرد: باید از عالمان دینی و متخصصان جوان عرصه فناوری و علم به صورت مشترک در مسیر تولید محصولات با محتوای سالم در فضای مجازی بهره گرفت.
وی تاکید کرد: امروز فضای مجازی، جنگ نرمی است که دشمنان علیه ایران اسلامی شکل دادند که مقابله با آن نیازمند حمایت همه بخش های جامعه است.
مدیر ستاد اقامه نماز سیستان و بلوچستان نیز در این همایش گفت: رویکرد این ستاد آموزش به بخش های مختلف جامعه با هدف افزایش سطح گرایش به نماز است.
محمد سنجرانی افزود: ارتباط ستاد اقامه نماز با دستگاههای اجرایی سیستان و بلوچستان بسیار خوب است و شاهد برگزاری نماز جماعت در همه سازمان ها و نهادهای استان هستیم.
به گزارش ایرنا از 12 سازمان و نهاد فعال سیستان و بلوچستان در زمینه ترویج نماز در پایان این همایش تجلیل شد.
3042**6081 خبرنگار: محدثه حیدری گرجی **انتشاردهنده: حیدر سرایانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.