مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان در حاشیه این مانور در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: این مانور با مشارکت اداره کل محیط زیست، همکاری مردم و دهیاری روستای خیرآباد نیکشهر برگزار شد.
مهدی حسینی افزود: بررسی عملکرد، ارتقای دانش و چگونگی برخورد با آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان از جمله اهداف برگزاری این مانور بود.
وی ادامه داد: کارشناسان اداره کل دامپزشکی و محیط زیست در این مانور با حضور در روستاها و سدها کنترل، شناسایی بیماری و ضدعفونی کردن کانون را در دستور کار قرار دادند.
به گزارش ایرنا بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان (HPAI) میان پرندگان و انسان مشترک است و در مواردی به سایر پستانداران نیز از طریق تماس مستقیم و غیر مستقیم با پرنده آلوده منتقل می شود، این ویروس علاوه بر پرندگان می تواند انسان، خوک، پستانداران دریایی، سنجاب و حتی گربه سانان مانند پلنگ و ببر را نیز آلوده کند.
از اوایل دهه 60 میلادی تاکنون واگیری های متعددی از این بیماری در میان طیور اهلی بسیاری از کشورها گزارش شده اما بیشترین تنوع ویروس های آنفلوانزای پرندگان در میان پرندگان وحشی به خصوص پرندگان آبزی راسته اردک سانان مانند اردک، غاز و قو و پرندگان کرانه زی مشاهده شده است.
نیکشهر از شمال به شهرستان های ایرانشهر و دلگان، از شرق به شهرستان های قصرقند و سرباز، از جنوب به شهرستان های کنارک و چابهار، ازغرب به شهرستان فنوج و استان هرمزگان محدود است.
شهرستان نیکشهر با 395 روستا، چهار بخش بنت، لاشار، آهوران و مرکزی براساس سرشماری نفوس و مسکن آبان سال 1395 تعداد 141 هزار و 894 نفر جمعیت با 37 هزار و 207 خانوار در فاصله 510 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.
7316** 3213 خبرنگار: عصمت جهانی **انتشاردهنده: اکبر نوری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.