عبدالرحیم کردی روز سه شنبه در حاشیه این آیین در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این کارخانه با هدف ایجاد اشتغال و رونق تولید در سطح منطقه آزاد چابهار راه اندازی شده است و توانسته برای 22 نفر به طور مستقیم و غیرمستقیم شغل ایجاد کند.
وی بیان کرد: تولید و اشتغال از اهداف مهم سازمان منطقه آزاد تجاری - صنعتی چابهار است که در این راستا از حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی حمایت می کند.
وی افزود: منطقه آزاد چابهار نقش مهمی در طول 24 سال گذشته برای ایجاد اشتغال و تولید داشته به طوری که سه هزار و 168 شرکت داخلی و خارجی برای سرمایه گذاری و تولید و ایجاد اشتغال در این منطقه تا کنون نام نویسی کردند.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری - صنعتی چابهار گفت: این سازمان با هدف ایجاد و تثبیت فضای اطمینان بخش برای فعالان اقتصادی و تلاش برای ایجاد امکانات و تسهیلات و اجرای قوانین سرمایه گذاری در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی برای واحدهای مختلف تولیدی فعالیت می کند.
به گزارش ایرنا، منطقه آزاد تجاری- صنعتی چابهار در زمینی به مساحت 14 هزار هکتار و 9 پیکره در اردیبهشت سال 1370 در هیات وزیران به تصویب رسید و در 22 بهمن ماه سال 1371 همزمان با مناطق آزاد کیش و قشم توسط مرحوم آیت الله علی اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس جمهوری وقت ایران اسلامی به طور رسمی افتتاح شد.
شهرستان چابهار از توابع استان سیستان و بلوچستان با 260 هزار نفر جمعیت از شمال به شهرستان های نیکشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به کشور پاکستان، از جنوب به دریای عمان(مکران) و از غرب به بندر کنارک متصل است.
چابهار واقع در قلب مَکُّرانِ بلوچستان و در فاصله 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان از 2 شهر به نام های چابهار و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، شش دهستان و 438 روستا تشکیل شده است.
سیستان و بلوچستان افزون بر 1100 کیلومتر مرز زمینی با 2 کشور افغانستان و پاکستان دارد که بیش از 900 کیلومتر آن با ایالت بلوچستان پاکستان هم مرز است.
3043**3213 خبرنگار: رستم کریمی **انتشاردهنده: اکبر نوری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.