حسن نوروزی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم اینک بیش از 41 هزار دانش آموز در 290 مدرسه دولتی و غیر دولتی شهر چابهار مشغول به تحصیل هستند.
وی با بیان اینکه هزار و 450 کلاس درس در حوزه آموزش و پرورش چابهار دایر است، خاطرنشان کرد: به دلیل جذابیت های تجاری، گردشگری و کیفیت آب وهوا در سال تحصیلی جدید بیش از هفت هزار دانش آموز نسبت به پارسال به مدارس این شهرستان اضافه شده که رشد 105 درصدی را نشان می دهد.
وی تصریح کرد: چابهار دارای 2 منطقه آموزش و پرورش در شهر چابهار و منطقه دشتیاری است که در مجموع بیش از 70 هزار دانش آموز در این شهرستان مشغول به تحصیل هستند.
وی ادامه داد: شهرستان چابهار مشکلات فراوانی در زمینه فضاهای نامناسب آموزشی، مدارس 2 شیفته، کمبود کلاس درس و معلم دارد.
مدیر آموزش وپرورش چابهار گفت: حدود 90 مدرسه در این شهر غیردولتی هستند که این آمار نسبت به سایر شهرهای کشور خیلی زیاد است.
نوروزی برطرف کردن مشکلات حوزه آموزش و پرورش چابهار را خواستار شد و گفت: منطقه آزاد تجاری -صنعتی، ادارات کل بنادر و دریانوردی، شیلات، نفت، معتمدان و روحانیان، صاحبان کارخانه های تن ماهی، صنایع مختلف نظیر فولاد و پتروشیمی و افراد خیر برای ساخت حداقل 700 کلاس درس جدید، تامین تجهیزات سرمایشی، نوسازی و تعمیر مدارس همت کنند تا بخشی از مشکلات در این حوزه آموزشی مرتفع شود.
وی ادامه داد: در شهر چابهار با کمبود فضای کتابخانه ای و مدرسه مواجه هستیم.
نماینده مردم شهرستان های چابهار، کنارک، نیکشهر و قصرقند در مجلس شورای اسلامی نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: نیازمند ساخت 2 هزار کلاس درس در 2 منطقه آموزش و پرورش چابهار و دشتیاری هستیم تا سرانه فضاهای آموزشی این شهرستان به متوسط میانگین کشوری نزدیک شود.
عبدالغفور ایران نژاد افزود: شهرستان های چابهار، نیکشهر، کنارک و قصرقند نیازمند ساخت بیش از پنج هزار و 700 کلاس درس جدید و سه هزار معلم است.
وی ادامه داد: می توان با همت و عزم جدی دولت و خیران بومی و کشوری مشکلات حوزه آموزش و پرورش شهرستان چابهار را مرتفع کرد.
وی گفت: قرارگاه خاتم الانبیاء مجری ساخت راه آهن چابهار- زاهدان برای ساخت مدارس در مسیر این خط ریلی در شهرستان های چابهار- کنارک و نیکشهر اقدامات خوبی انجام داده است ولی با توجه به حجم بالای محرومیت کافی نیست.
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: انتظار داریم شرکت های بزرگی نظیر قرارگاه خاتم الانبیاء، پتروشیمی و فولاد برای ساخت حداقل 600 کلاس درس جدید در شهرستان های چابهار، کنارک، نیکشهر و قصرقند همکاری های لازم را انجام دهند.
به گزارش ایرنا چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران و سرزمین موج و مرجان واقع در قلب مَکُّرانِ بلوچستان و در فاصله 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان از 2 شهر به نام های چابهار و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، 6 دهستان و 438 روستا تشکیل شده است.
3043**3213 خبرنگار: رستم کریمی نژاد **انتشاردهنده: اکبر نوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.