حسین زنده دل روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این اقدام با توجه به اهمیت حفظ و افزایش پایداری شبکه، تامین برق مطمئن، پایدار و پیشگیری از وقوع بحران بی برقی انجام شده است.
وی ادامه داد: تمام خطوط پست های برق که در مناطق شهرستان کنارک واقع شده اند در معرض آلاینده هایی همچون گرد وغبار، رطوبت و شرجی هوا هستند که بر روی مقره ایجاد آلودگی می کنند.
وی افزود: آلودگی مهمترین دلیل بروز شکست الکتریکی خارجی روی سطح مقره و متعاقب آن عملکرد رله ها و خروج ایستگاه از مدار است.
وی بیان کرد: به دلیل رطوبت و آلودگی هوا در کنارک همواره مقره شویی انجام می شود به طوری که در این مدت بر روی 900دستگاه ترانسفورماتور عمومی، اختصاصی و دیگر تجهیزات نیازمند شستشو در دوره های 10الی 20روزه انجام می شود.
مدیر برق شهرستان کنارک رطوبت، شرجی بودن هوا و نشستن گرد و غبار محیط بر روی تجهیزات شبکه را مهمترین عامل بروز خاموشی های ناخواسته روی خطوط فشار متوسط مناطق ساحلی برشمرد و اظهار داشت: اگر این آلاینده ها از روی مقره ها تمیز نشود منجر به خاموشی خواهد شد.
زنده دل ادامه داد: گروهی تحت عنوان گروه مقره شویی تجهیزات شبکه ی فشار متوسط را بصورت خط گرم (برقدار) شستشو می دهند.
به گزارش ایرنا، رای گیری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با سراسر کشور 29 اردیبهشت در تمام شهرستان های سیستان و بلوچستان برگزار شد.
شهرستان کنارک با 140 روستا براساس سرشماری نفوس و مسکن آبان سال 1395 تعداد 98 هزار و 212 نفر جمعیت با 23 هزار و 600 خانوار در 640 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان وبلوچستان و همجوار آب های اقیانوسی دریای مَکُّران(عمان) واقع شده است.
7316**3213 خبرنگار: عصمت جهانی **انتشار دهنده: اکبر نوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.