به گزارش ایرنا حجت الاسلام سید شجاع الدین ابطحی در خطبه های نماز جمعه این هفته ایرانشهر اظهار داشت: امروز پیکر دنیای اسلام زخم خورده جریان های تکفیری است و دشمنان اسلام توانسته ‌اند با راه انداختن جنگ های داخلی در کشورهای اسلامی مسلمانان را از اهداف اصلی شان منحرف سازند.
وی افزود: با تاسف باید قبول کنیم در میان مسلمانان افرادی هستند که به پیروی از صهیونیست‌ها و استکبار جهانی در دنیای اسلام به دنبال ایجاد نفاق و تفرقه اند.
وی ادامه داد: اتحاد، همدلی و انسجام میان مسلمانان بهترین راه برای مقابله با جریان های تکفیری و جلوگیری از تفرقه و نفاق است.
وی با تاکید بر اینکه مسلمان واقعی بر اساس قوانین اسلامی رفتار می کند و هرگز از احکام اسلامی فاصله نمی گیرد گفت: دین اسلام دین رحمت و عطوفت است و اعمال داعش و گروههای تکفیری هیچ سنخیتی با آن ندارند.
امام جمعه ایرانشهر اظهار داشت: داعش با جنایت های خود چهره رحمانی اسلام را برای مردم جهان وارونه نشان داد و این اقدام آنان بیانگر این حقیقت است که بویی از رحمت و عطوفت اسلام ناب محمدی(ص) نبرده اند.
حجت الاسلام ابطحی افزود: یکی از راههای اتحاد، محور قرار دادن پیامبر اکرم(ص)، قرآن کریم واهل بیت(ع) و هوشیاری مقابل دسیسه دشمنان است.
وی ادامه داد: مسلمانان باید با هم وحدت وتعامل داشته باشند و به مقدسات یکدیگر توهین نکنند.
ایرانشهر در 340 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.
7314**3213 خبرنگار: محمد هادی ** انتشار دهنده: اکبر نوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.