خان محمد بامری روز چهارشنبه در حاشیه این مراسم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به وجود گسل زلزله در کشور، اهتمام به امر آموزش و فراگیری نکات امدادی در قبل، حین و پس از وقوع زلزله برای آحاد جامعه و دانش آموزان ضروری است.
وی هدف از اجرای این مانور را کاهش خسارات جانی و مالی ناشی از زلزله با ارتقاء فرهنگ ایمنی و مقاوم سازی بیان کرد و افزود: ایجاد و ارتقاء مهارت های فردی و جمعی، واکنش صحیح و سریع در مقابل زلزله و استفاده کاربردی و عملی از آموخته های نظری دانش آموزان از دیگر اهداف برگزاری مانور زلزله در مدارس است.
وی گفت: مانور زلزله با اعلام فرضی وقوع زلزله راس ساعت 9صبح در هنرستان یزدان شناس به صورت تخصصی آغاز شد و دستگاه های امدادی برای نجات جان دانش آموزان و انجام امور امدادی، خدماتی و ایمن سازی محیط وارد عمل شدند.
رئیس جمعیت هلال احمر ایرانشهر اظهار داشت: دانش آموزان در این مانور آموزش های امداد و نجات خود را به صورت عملی به نمایش گذاشتند و همراه با نیروهای هلال احمر، آتش نشانی و اورژانس به کمک دانش آموزان آسیب دیده شتافتند.
به گزارش ایرنا اطفای حریق، تخلیه اضطراری، انتقال مصدومان حادثه به مکان امن، برپایی چادر و اسکان موقت از جمله اقدام هایی بود که در مانور زلزله توسط دانش آموزان و دستگاه های امداد و نجات ایرانشهر اجرا شد.
به گزارش ایرنا ایرانشهر در 335 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.
7314 **3213 خبرنگار: محمد هادی **انتشار دهنده: اکبر نوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.