مرتضی کوچکی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طرح تربیت حافظان قرآن کریم از سوی این نهاد در راستای بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر تربیت 10 تا 15میلیون حافظ قرآن کریم به اجرا در آمده است.
وی ادامه داد: طرح تربیت حافظان قرآن کریم در سه مقطع هفت تا 12 سال حفظ جزء 30 قرآن کریم، 12 تا 18 سال حفظ یک جزء و جزء 30 و بزرگسالان حفظ جزء 30، یک و 2 قرآن کریم در حال اجراست.
وی افزود: سهمیه سیستان و بلوچستان در اجرای این طرح مهم 50 هزار نفر بود که به دلیل علاقه مندی فراوان مردم این استان به مسائل دینی و مذهبی افراد فراتر از برنامه در این طرح شرکت کردند.
رئیس امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان گفت: طرح تربیت حافظان قرآن کریم در استان به سه روش حضوری، مجازی و شبانه روزی انجام می شود.
وی برپایی رقابت های مختلف قرآنی، آموزش مربیان و داوران، برگزاری محافل قرآنی و حمایت از رقابت های دانش آموزی، محلات و غیره را از جمله برنامه های این نهاد در گسترش فرهنگ اهمیت به قرآن کریم در استان ذکر کرد.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان به گواه بسیاری از کارشناسان مسائل دینی و اجتماعی یکی از استان های برتر کشور در زمینه فعالیت های قرآنی بحساب می آید به طوری که علاقه مندی به علوم دینی، عشق به اسلام، قرآن، پیامبر (ص) و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در جای جای این استان موج می زند و مردم مومن، خداجو و عاشق و دلباخته آن از هر فرصتی برای فراگیری فرایض و مسایل دینی به ویژه حفظ قرآن کریم بهره می برند.
7316**3042 خبرنگار: عصمت جهانی ** انتشار دهنده: محدثه حیدری گرجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.