آیت الله عباسعلی سلیمانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مهمترین کار در شورای فرهنگ عمومی شناخت چالش های عمده در سیستان و بلوچستان است زیرا هر استانی شناسنامه خاص خودش را دارد.
نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: باید بررسی کرد عمده مشکلات درون این استان چه مواردی می تواند باشد.
امام جمعه زاهدان گفت: چند موضوع در دستور کار شورای فرهنگ عمومی سیستان و بلوچستان قرار گرفته که بحث اعتیاد، سستی بنیان خانواده و تکریم بزرگان که حلقه وصل فرقین هستند از مهمترین این موارد است.
نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان های سیستان و بلوچستان و کرمان اظهار داشت: بررسی بعضی از این محورها در قالب پروژه به دانشگاه سپرده شده است.
آیت الله سلیمانی ادامه داد: یک سری کارهای بنیادی و اصیل مطالعاتی با هدف ریشه یابی شکل گیری این چالش ها در حال انجام است.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان افزود: آنچه که امروزه در جامعه به عنوان یک چالش جدی مطرح می شود کمرنگ شدن اعتقادات مذهبی و حفظ عفت عمومی است و تحقیقاتی در این رابطه صورت گرفته و کارهایی به نسبت کارشناسی انجام شده و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به جد دنبال کار را دارد و فعالان دانشگاهی برای این کار اعلام آمادگی کردند.
امام جمعه زاهدان اظهار داشت: جهاد دانشگاهی هم یکی از پازل های قوی انجام تحقیقات در این مسیر است و باید منتظر بمانیم نتیجه تحقیقات به کجا می رسد.
3042**6081 خبرنگار: محدثه حیدری گرجی **انتشاردهنده: حیدر سرایانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.