مدیرکل اداره حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: به منظور آشنایی دانش آموزان با موضوع مدیریت سبز و اطلاع رسانی و ارتقا فرهنگ زیست محیطی جلسات آموزشی مدیریت سبز، برای دانش آموزان مقاطع مختلف مدارس شهرستان نیکشهر برگزار شد.

 نیره پورملائی در گفت‌و گو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: جلسات توجیهی و آموزشی مدیریت سبز، برای دانش‌آموزان مقاطع مختلف مدارس شهرستان نیکشهر، به منظور آشنایی دانش‌آموزان با موضوع مدیریت سبز و اطلاع‌رسانی و ارتقای فرهنگ زیست‌محیطی برگزار شد.

وی افزود: مدیریت سبز یکی از راهکارهای حفظ محیط زیست و صرفه جویی در منابع و بهره‌وری بیشتر با استفاده صحیح از انرژی و است.

پورملائی بیان کرد: در راستای افزایش توان و مهارت محیط‌زیستی کارکنان، دبیران و دانش‌آموزان مدارس سطح استان، دوره آموزشی مدیریت سبز در محل مدارس شهرستان نیکشهر برگزار شد.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست سیستان و بلوچستان ادامه داد: هدف از برگزاری این دوره آشنایی فراگیران با نحوه ایجاد دفتر کار سبز، اهمیت حفظ محیط زیست ونحوه اجرای مدیریت سبز در محل کار است.

 پورملائی اضافه کرد: مدیریت سبز در محیط‌هایی از جمله محل کار و محیط زندگی،  شامل مدیریت مصرف انرژی، آب، مواد اولیه و تجهیزات ،کاهش مواد زائد جامد و بازیافت آنها است.

مدیر کل حفاظت محیط‌زیست سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: براساس بند (ز) ماده 38 قانون برنامه ششم توسعه جمهوری اسلامی ایران همه دستگاه‌های اجرایی و موسسات و نهادهای عمومی غیردولتی موظفند جهت کاهش اعتبارات هزینه‌ای دولت، نسبت به اعمال سیاست‌های مصرف بهینه منابع پایه و محیط زیست برای اجرای برنامه مدیریت سبز اقدام کنند.

پورملائی در پایان گفت: امیدواریم بتوانیم با برنامه‌ریزی مستمر و همکاری و هماهنگی ارگان‌ها و نهادهای گوناگون دولتی و خصوصی مدیریت سبز را در تمامی سازمان‌ها به اجرا درآوریم.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.