اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان تفاهم نامه ای برای گسترش فعالیت های فرهنگی و هنری با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان جنوب امضا کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در جلسه شورای اداری که با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان جنوب برگزار شد مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان  اظهار داشت:به منظور گسترش ، ترویج و اعتلای فعالیت های فرهنگی و هنری  همچنین با توجه به اشتراکات فرهنگی ، هنری و قومی دو استان تفاهم نامه ای بین مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان جنوب و سیستان و بلوچستان بسته شد.

حسین مسگرانی به مفاد تفاهم نامه اشاره کرد و افزود: همکاری و مشارکت در برگزاری برنامه ها و جشنواره های فرهنگی- هنری ، تبادل گروه های فرهنگی -هنری برای اجرای برنامه های مختلف با اولویت شهرهای ایرانشهر و جیرفت ، برگزاری هفته های فرهنگی و هنری  توسط دو اداره کل و مشارکت در برگزاری همایش خورشید ولایت و سایر برنامه های پیرامون ایام تبعید  مقام معظم رهبری  موضوعاتی هستند که در تفاهم نامه ذکر شده‌اند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بیان کرد: در این تفاهم نامه طرفین متعهدند که  میزبان حضور همه هنرمندان و افراد تاثیرگذار فرهنگی  باشند و برای اسکان و پذیرایی هنرمندان امکانات لازم را فراهم کنند.

وی ادامه داد: به منظور هماهنگی های بیشتر برای اجرای برنامه ها کارگروهی از نمایندگان دو اداره کل تشکیل می شود و تقسیم وظایف صورت می گیرد.

 مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان جنوب نیز در این جلسه گفت: با توجه به اینکه ایام پیش رو همزمان با ایام تبعید مقام معظم رهبری به جیرفت و ایرانشهر است مدیران کل این دو استان با مقام معظم رهبری دیدار داشته باشند.

حسین اسحاقی به قرابت فرهنگی مردم جیرفت و ایرانشهر اشاره کرد و ادامه داد: آیین ها و آداب و رسوم مشترک میان جیرفت و ایرانشهر زمینه خوبی برای فعالیت های مشترک فرهنگی و هنری بین دو اداره کل است.

وی افزود: از جمله آیین‌های مشترک سیستان و بلوچستان با کرمان جنوب جشنواره لیکو بوده که سروده هایی با مضمون عاشقانه دارد و از یک بیت موزون و قافیه دار و مصرع های ده هجایی تشکیل شده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.