سیدحسن ابراهیمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم اینک حال هر سه سرنشین این قایق مساعد است.
وی افزود: نقص فنی موتور سبب شده بود تا این قایق با سه سرنشین آن در هوای نامساعد (فورس 5) در فاصله 10 مایلی از بندر چابهار سرگردان شود.
وی تاکید کرد: صاحبان شناورهای صیادی باید قبل از عزیمت به دریا از سالم بودن تجهیزات ارتباطی اطمینان حاصل کنند و با رعایت اصول ایمنی به موقع هرگونه حوادث احتمالی را به مرکز جستجو و نجات دریایی اطلاع دهند.
معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان بیان کرد: صیادان می تواند برای اطلاع از آخرین وضعیت آب و هوایی و توفان های دریایی با شماره تلفن 05435321415 تماس بگیرند.
وی بیان کرد: اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان به صورت شبانه روزی آماده خدمات رسانی به شناورهاست و تاکنون از هیچ کوششی برای نجات جان صیادان گرفتار در دریا دریغ نکرده است.
به گزارش ایرنا، در 11 بندر ماهیگیری و جایگاه تخلیه صید شامل بنادر تیس، کنارک، رمین، زرآباد، پزم، چابهار، بریس، گواتر، جد، تنگ و پسابندر در حوزه شهرستانهای چابهار و کنارک 930 فروند لنج و هزار و 400 فروند قایق صید و صیادی با حدود 24 هزار نفر صیاد دائمی و فصلی در قالب 34 تعاونی صیادی در حوزه اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان فعالیت دارند.
سیستان وبلوچستان به سبب گستردگی منابع آبی دارای 2 اداره کل شیلات در شمال و جنوب استان است که اداره کل شیلات سیستان مستقر در زابل واقع در شمال استان وظیفه کنترل و حمایت از منابع آبی داخلی و اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان مستقر در بندر چابهار واقع در جنوب استان در حوزه آبهای دریای عمان فعال است.
چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران و سرزمین موج و مرجان واقع در قلب مَکُّرانِ بلوچستان و در فاصله 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.
3043**3042 خبرنگار: رستم کریمی نژاد **انتشاردهنده: محدثه حیدری گرجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.