به گزارش ایرنا فرمانده قرارگاه منطقه ای قدس جنوب شرق نیروی زمینی سپاه در این آیین گفت: شهدای مدافع حرم ایران اسلامی برای دفاع از نوامیس و حق و حقوق مردم مظلوم عراق و سوریه و کمک به محور مقاومت به شهادت رسیدند.
سردار محمد مارانی افزود: شهید محسن خزائی برای به تصویر کشیدن جنایات داعش علیه مردم مظلوم سوریه و عراق به دنیا به شهادت رسید.
وی با تشریح شکل گیری گروههای تکفیری و داعش اظهارداشت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، آمریکا و همدستانش نهایت تلاش خود را برای خارج کردن انقلاب از مسیر خود بکار گرفتند اما با رهبری مدبرانه امام راحل به اهداف خودشان نرسیدند.
وی ادامه داد: آمریکا بعد از شکست در این راه، به فکر قرار دادن اسلام در مقابل اسلام افتاد و بن لادن و القاعده و بعد از آن داعش را شکل داد که بدترین جنایاتی که بشر به خود دیده را انجام دادند.
وی گفت: در کجای اسلام زنان و کودکان را به این شکل می کشند، شهدای مدافع حرم برای مقابله با این جنایات و حمایت از مظلومان به سوریه و عراق رفتند.
محمود دولت کردستانی مدیرکل صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان نیز در این آیین با گرامیداشت جایگاه شهید به ویژه شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم گفت: اقتدار امروز جمهوری اسلامی را در سرتاسر دنیا مرهون خون شهدا هستیم.
به گزارش ایرنا شهید محسن خزائی 15 آذر سال 51 در خانواده ای مذهبی که ذاکر اهل بیت(ع) بودند به دنیا آمد و سال 74 به عنوان متصدی صدا فعالیت خود را در صدا و سیما آغاز کرد و به دلیل شور و نشاط خاصی که در برنامه های جوان ایجاد می کرد و با جوانان ارتباط زیادی داشت به عنوان مدیر باشگاه خبرنگاران جوان زاهدان انتخاب شد.
اوج کار این شهید زمانی بود که جریان تکفیری گروهک جندالشیطان در جنوب شرق فعال شده بود به طوری که یک بار از کمین گروهک تکفیری در حادثه تروریستی تاسوکی نجات یافت.
موفقیت های شهید خزائی در باشگاه خبرنگاران جوان زاهدان منجر به انتخابش به عنوان مدیر خبر استان گیلان شد و پس از فعالیت های تخصصی و حرفه ای خبر، عشق دفاع از حرم وی را به سوریه کشاند.
این شهید بزرگوار در سوریه بعد از هر گزارش خبری خود در میان رزمندگان مقاومت مداحی اهل بیت(ع) را می کرد.
گروه خبری خبرگزاری صدا و سیما به همراه سایر رسانه ها برای پوشش آخرین وضعیت میدان نبرد و پیشروی رزمندگان در منطقه منیان در غرب شهر حلب حضور داشت که تروریست ها با خمپاره این گروه را مورد حمله قرار دادند که شهید خزائی 22 آبان سال 95 در اثر اصابت ترکش ناشی از انفجار خمپاره به ناحیه سر به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
3042**6081 خبرنگار: محدثه حیدری گرجی **انتشاردهنده: حیدر سرایانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.