مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی جنوب سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به آغاز انتقال یکصد و سی هزار تن گندم صادراتی هندوستان به افغانستان از طریق چابهار ، بیش از چهارصد هزار لیتر فرآورده جهت تردد ناوگان حمل و نقل مذکور در نظر گرفته شده است.

 مصطفی نخعی در گفت وگو با خبرنگار ایلنا، ضمن تاکید بر نقش محوری و استراتژیک شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی در توسعه اقتصادی تنها بندر اقیانوسی کشور اظهار داشت: با توجه به توافقات و مذاکرات انجام شده بین جمهوری اسلامی ایران و کشورهای هندوستان و افغانستان و نقش محوری بندر چابهار به عنوان شاهراه ارتباطی این کشورها در مسیر ترانزیتی کالا و خدمات ، شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه چابهار نقشی‌مهم و تاثیر گذار درحفظ و گسترش روابط اقتصادی موجود از طریق ایجاد زیرساخت‌های لازم درتامین سوخت مورد نیاز ناوگان حمل و نقل جاده ای ایفا می‌کند.

مدیر شرکت ملی نفت منطقه جنوب استان در ادامه افزود: با توجه به قرارداد منعقده در مجموع یک میلیون و یکصد هزار تن گندم از طریق کشتی وارد بندر شهید بهشتی چابهار خواهد شد و سپس از طریق ناوگان حمل و نقل جاده ای به سمت مرز میلک در شمال استان حمل و به افغانستان ترانزیت می‌شود.

وی در ادامه از تخلیه یکصدو سی هزار تن ازمحموله مذکور  در مرحله نخست در بندر چابهار خبر داد و افزود:  تاکنون دو کشتی حامل چهل هزار تن گندم با 1320 کانتینر در بندر شهید بهشتی تخلیه و محموله های مذکور درحال بارگیری جهت عزیمت به کشور افغانستان هستند.

وی در ادامه از آمادگی کامل منطقه جهت تامین سوخت مورد نیاز ناوگان حمل و نقل  جهت انتقال محوله های گندم مذکور خبر داده و افزود: طبق برآورده های اولیه جهت انتقال یکصد و سی هزار تن گندم به سمت مرز میلک در شمال استان، در مرحله نخست بیش از چهارصد هزار لیتر فرآورده نفتگاز در نظر گرفته شده است .

نخعی در پایان خاطر نشان ساخت:  به جهت اهمیت استراتژیک حمل محموله های مذکور در توسعه و پیشرفت اقتصادی منطقه و نیز به جهت همکاری با دستگاه‌های اجرایی ذیربط جایگاه‌هایی مختص این امر در نظر گرفته شده است که به سازمانهای مربوطه اطلاع رسانی شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.