دکتر سهیلا خسروی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این فرآورده ها شامل گلبول قرمز متراکم، گلبول قرمز کم لکوسیت، پلاکت، پلاسمای تازه منجمد و کرایو پرسیپیتت بوده است.
وی گفت: 56 هزار و 894 نفر از مردم سیستان و بلوچستان از ابتدای امسال تاکنون برای اهدای خون به مراکز انتقال خون مراجعه کردند.
وی ادامه داد: 44 هزار و 594 نفر از مجموع افراد مراجعه کننده به مراکز انتقال خون واجد شرایط لازم برای اهدای خون بودند که 65 درصد آنان را اهدا کنندگان مستمر تشکیل دادند.
وی با بیان اینکه روزانه افزون بر 330 واحد خون و فرآورده های خونی در سیستان و بلوچستان مورد نیاز است گفت: سه هزار بیمار تالاسمی، افزون بر 700 بیمار دارای اختلال نادر خون ریزی دهنده، بیماران دیالیزی، حوادث و سوانح و غیره در استان نیازمند اهدای خون هموطنان هستند.
مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان گفت: بسیاری از بیماران نیازمند به خون در بیمارستان ها چشم انتظار یاری مردم استان برای اهدای خون هستند و این درحالی است که فرآورده های خونی را نمی توان به مدت طولانی نگهداری کرد.
به گزارش ایرنا، جمعیت سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود 187 هزار و 502 کیلومترمربع (معادل 5/11 درصد مساحت کشور) بر اساس سرشماری نفوس و مسکن سال 95 با 19 شهرستان به افزون بر 2 میلیون و 775 هزارنفر شامل بیش از 704 هزار و 888 خانوار رسیده است.
این استان از 2 حوزه سیستان در شمال استان شامل شهرستان های زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز و بلوچستان در جنوب با شهرستان های خاش، ایرانشهر، سراوان، سیب و سوران، مهرستان، دلگان، فنوج، قصرقند، نیکشهر، سرباز، چابهار و کنارک تشکیل شده است.
شهرستان های زاهدان و میرجاوه نیز در مرکز این استان واقع شده اند.
7316**3042 خبرنگار: عصمت جهانی **انتشار دهنده: محدثه حیدری گرجی
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.