به گزارش ارسالی دفتر امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان به ایرنا، مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی در خطبه های نماز جمعه این هفته اهل سنت زاهدان اظهار داشت: محبی ‌نیا استاندار جدید سیستان‌ و بلوچستان در گذشته به ‌عنوان معاون سیاسی استانداری این استان مشغول فعالیت بوده و با منطقه آشنایی دارند.
وی خطاب به استاندار جدید سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به تنوع قومی و مذهبی در این استان و اخوت تاریخی اقوام و مذاهب بهترین سیاست برای تداوم همدلی اقوام و مذاهب این است که آنان را در سطوح مختلف اداری، تجاری، صنعت و سایر ابعاد کنار یکدیگر قرار دهیم.
وی افزود: اگر ما کنار یکدیگر باشیم دشمن نمی ‌تواند به اهداف و نقشه‌های خود برسد.
امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان ادامه داد: اجرای عدالت و مشارکت‌ دادن تمام اقوام و مذاهب بهترین سیاست در این استان است.
وی افزود: علی اوسط هاشمی استاندار سابق سیستان ‌و بلوچستان در طول دوران استانداری خود، زحمات زیادی کشیدند و بستر توسعه ای بسیار خوبی را فراهم کردند.
مولوی اسماعیل زهی با قدردانی از زحمات استاندار سابق ادامه داد: هاشمی یکی از موفق ‌ترین استانداران سیستان‌ و بلوچستان در تاریخ بعد از انقلاب اسلامی بوده است.
وی گفت: اجرای عدالت، نگاه یکسان و توجه به تمام اقشار می ‌تواند سیستان و بلوچستان را به الگوی وحدت و انسجام تبدیل کند.
امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان ادامه داد: نماینده عالی دولت، سایر دولتمردان، ارگان‌ها، نهادها و اقشار مختلف جامعه باید برای اجرای عدالت تلاش کنند.
وی ضمن اظهار نگرانی از افزایش تنش میان کشورهای اسلامی، گفت: امروز رژیم غاصب صهیونیستی و تمام قدرت‌های استکباری تلاش می ‌کنند تا بلاد اسلامی را نا امن کنند.
وی ادامه داد: خواسته‌ اصلی قدرت‌های استکباری آن است که مسلمانان و کشورهای اسلامی با یکدیگر درگیر شده و وارد جنگ شوند، درحالی‌ که درگیری کشورهای اسلامی به نفع رژیم صهیونیستی است.
وی افزود: رژیم صهیونیستی ازدرگیری های خاورمیانه سود برده است.
وی بیان کرد: در سال‌های اخیر که کشورهای اسلامی با یکدیگر درگیر بودند و خاورمیانه دستخوش جنگ و ناامنی بود رژیم اشغالگر قدس از بیشترین امنیت برخوردار بوده است.
وی سران کشورهای اسلامی را به خویشتن ‌داری توصیه کرد و گفت: در شرایط کنونی لازم است که تمام مسلمانان به ویژه سران کشورهای اسلامی از خودشان خویشتن ‌داری، درایت و دوراندیشی بیشتری نشان دهند.
وی ادامه داد: منطقه دیگر تحمل جنگ و ناامنی را ندارد، مسلمانان بیش از حد از تفرقه، اختلاف و درگیری جریحه ‌دار شده‌اند و جایی برای تفرقه و اختلاف بیشتر وجود ندارد.
وی کشورهای اسلامی را به گفتمان و تحکیم روابط توصیه کرد.
7316**3213 خبرنگار: عصمت جهانی **انتشاردهنده: اکبر نوری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.