به گزارش ایرنا مهرداد تقی زاده روز چهارشنبه در مراسم پهلوگیری نخستین کشتی حامل گندم افغانستان در بندر شهید بهشتی چابهار اظهار داشت: با افزایش حجم کالا مدیر کریدور برای بندر چابهار خواهیم داشت که وظیفه پایش دائم و بررسی زمان، هزینه و مشکلات مسیر، برقراری ارتباط میان بازارهای دو طرف و فعالان بخش خصوصی هر سه کشور و مسئولان مربوطه را برعهده داشته باشند و از طریق سازمان های مرتبط ارتباطات را برقرار کند.
وی ادامه داد: در این خصوص حمایت مجلس شورای اسلامی و مسئولان رده بالا را داریم؛ در واقع مدیر کریدور به رفع مشکلات کمک می کند.
وی گفت: مساله ترانزیت مورد توجه کشورهای مختلف قرار دارد تا ارتباطات مسیرهای ترانزیتی خود را توسعه دهند.
معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: با توجه به موقعیت خاص چابهار انتظار داریم حجم بالای کالا را به طور مستمر عبور دهیم و بندر چابهار بهترین مسیر برای ارتباط هند با افغانستان و کشورهای آسیای میانه است.
تقی زاده اظهار داشت: در این زمینه، زیرساخت های بندری و تجهیزات وجود دارد که با حمایت سازمان بنادر و مدیر کل بنادر و دریانوری این بندر تامین شده است.
وی خاطرنشان کرد: هماهنگی با کشورها انجام شده و امروز نخستین محموله ترانزیت هند از مسیر چابهار در حرکت است، اما برای استمرار این حرکت فقط توسعه زیرساخت ها کافی نیست بلکه باید علاوه بر موارد سخت افزاری، به مسائل نرم افزاری و مدیریتی هم توجه شود.
وی تاکید کرد: از لحاظ هزینه و زمان این مسیر باید مزیت خوبی داشته باشد.
وی افزود: سیستم ریلی باید به بندر چابهار وصل شود و زمان تخلیه و بارگیری به حداقل برسد چرا که با توجه به پیش بینی افزایش ورود کشتی ها و محموله ها در آینده به این بندر، جاده ها تحمل این حجم جابجایی را از لحاظ ترافیکی، بروز سوانح و مصرف سوخت نخواهند داشت.
به گزارش ایرنا نخستین کشتی بهشاد حامل گندم ترانزیتی کشور هندوستان به افغانستان صبح امروز /چهارشنبه/ با حضور سفرای این 2 کشور و شماری از مسئولان جمهوری اسلامی ایران در بندر شهیدبهشتی چابهار پهلوگیری کرد و اکنون در حال تخلیه است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان وبلوچستان در این باره به خبرنگاران گفت: پهلو گرفتن نخستین کشتی حامل گندم در بندر چابهار نویددهنده توسعه و رونق ترانزیت و حمل و نقل در سیستان و بلوچستان است.
بهروز آقایی با بیان اینکه این کشتی 640 دستگاه کانتینر به میزان 15 هزار تن گندم را از بندر کاندلای هند به مقصد چابهار حمل کرده است، اظهار داشت: گندم ها با کامیون از طریق راه ترانزیتی چابهار - میلک به افغانستان حمل می شوند.
3042**3213 خبرنگار: محدثه حیدری گرجی **انتشاردهنده: اکبر نوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.