به گزارش ایرنا علی اصغر میرشکاری روز چهارشنبه در نشست پدافند غیرعامل با حضور مدیران دستگاههای اجرایی سیستان و بلوچستان اظهارداشت: این استان با اجرای طرح توسعه بندر شهید بهشتی در چابهار به عنوان بزرگترین و تنها بندر اقیانوسی کشور، وجود فرودگاههای متعدد، ساخت خط ریلی چابهار-زاهدان ، ارتباطات تجاری بین المللی، اشتراکات قومی و مذهبی با کشورهای همجوار و همچنین وجود چهار پایانه مرزی بین المللی نیازمند پدافند غیرعامل قوی است.
وی با اشاره به وسعت و پراکندگی جغرافیایی سیستان و بلوچستان و همسایگی آن با سه کشور افغانستان، پاکستان و عمان، توجه و نگاه ویژه سازمان پدافند غیرعامل کشور به این استان را خواستار شد.
وی چالش های سیستان و بلوچستان در حوزه پدافند غیر عامل را به عنوان تهدیدات ملی دانست و درخواست کرد یک طرح جامع و کامل در ابعاد مختلف در این باره برای این استان تهیه شود.
معاون امنیتی انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان اقدامات پدافند غیرعامل در حوزه شیلات را مهم دانست و گفت: با توجه به صید 50 درصد ماهیان تجاری و 85 درصد تن ماهیان و ماهیان صنعتی کشور از آبهای این استان، پیش بینی پدافند غیر عامل برای ایمنی بیش از سه هزار لنچ صیادی ضروری است.
میرشکاری با اشاره به موضوع توریسم درمانی افزود: یکی از اهداف مراکز بهداشتی و بیمارستان های مجهز سیستان و بلوچستان رونق توریسم درمانی و جذب بیماران کشورهای همسایه است لذا ایمن سازی و پیش بینی این مهم در حوزه پدافند غیر عامل ضرورت دارد.
وی اقدامات پدافندی سیستان و بلوچستان را پیشتاز و برجسته ذکر کرد و اظهارداشت: نخستین پدافند زیستی جنوب شرق کشور و رزمایش مدیریت بحران راه آهن جنوب شرق در این استان برگزار شده است.
3042 **3213 خبرنگار: محدثه حیدری گرجی ** انتشار دهنده: اکبر نوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.