معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: این استان به دلیل دارا بودن شرایط ویژه مرزی، استان شماره یک سازمان پدافند غیرعامل در کشور محسوب می‌شود و باید مرکز ثقل فعالیت‌های پدافند غیر عامل کشور باشد.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا، علی اصغر میرشکاری‌ صبح امروز در نشست پدافند غیرعامل با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی استان و سردار ساسانی معاون امور زیربنایی سازمان پدافند غیر عامل برگزار شد، گفت : اجرای طرح توسعه بندر شهید بهشتی در چابهار به عنوان بزرگترین و تنها بندر اقیانوسی کشور، وجود فرودگاه‌های متعدد ، احداث خط راه آهن چابهار-زاهدان ، ارتباطات تجاری بین المللی و اشتراکات قومی و مذهبی با کشورهای همجوار و همچنین وجود چهار پایانه مرزی بین المللی نیازمند پدافند غیرعامل قوی است که توجه ویژه سازمان پدافند غیرعامل کشور را می طلبد. 

 وی با اشاره به وسعت و پراکندگی جغرافیایی استان و همسایگی  با سه کشور افغانستان ، پاکستان و عمان ، خواستار توجه و نگاه ویژه سازمان پدافند غیرعامل کشور به استان شد.

 معاون استاندار چالش‌های استان در حوزه پدافند غیر عامل را به عنوان تهدیدات ملی دانست و گفت: لازم است طرحی جامع و کامل در ابعاد مختلف در این باره برای سیستان و بلوچستان تهیه شود.  

 میرشکاری اقدامات پدافند غیرعامل در حوزه شیلات را مهم دانست و افزود: در حوزه شیلات با توجه به صید 50 درصد ماهیان تجاری کشور در سیستان و بلوچستان و 85 درصد تن ماهیان و ماهیان صنعتی کشور از آبهای استان، پیش بینی پدافند غیر عامل برای ایمنی بیش از سه هزار لنج صیادی ضروری است. 

 معاون امنیتی و انتظامی استاندار با اشاره به موضوع توریسم درمانی اضافه کرد: یکی از اهداف مراکز بهداشتی و بیمارستان‌های مجهز استان ، رونق توریسم درمانی و جذب بیماران کشورهای همسایه است لذا ایمن سازی و پیش بینی این مهم در حوزه پدافند غیر عامل ضرورت دارد.  

 وی اقدامات پدافندی استان را پیشتاز و برجسته ذکر کرد و گفت: اولین پدافند زیستی‌جنوب شرق کشور و رزمایش مدیریت بحران راه آهن جنوب شرق کشور در سیستان و بلوچستان برگزار شده است .

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.