مدیرکل بنادر ودریانوردی سیستان وبلوچستان در این باره به خبرنگاران گفت: پهلو گرفتن نخستین کشتی حامل گندم در بندر چابهار نوید دهنده توسعه و رونق ترانزیت و حمل ونقل در سیستان وبلوچستان است.
بهروز آقایی با بیان اینکه این کشتی 640 دستگاه کانتینر به میزان 15 هزار تن گندم را از بندر کاندلای هند به مقصد چابهار حمل کرده است، اظهار داشت: گندم ها با کامیون از طریق راه ترانزیتی چابهار - میلک به افغانستان حمل می شوند.
وی بیان کرد: چابهار نزدیک ترین و با صرفه ترین مسیر برای ترانزیت کالاهای افغانستان و نقطه اتصال کشورهای آسیای میانه به آب های اقیانوسی است.
سفیران کشورهای هند و افغانستان، معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی و معاون امور بندری و مناطق ویژه اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی از کانالها و حوضچه های بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری، پایانه مسافری دریایی و ظرفیت های تجاری، اقتصادی و ترانزیتی بندر چابهار دیدن کردند.
به گزارش ایرنا، در مراسم ورود گندم افغانستان به چابهار با حضور معاون وزارت راه و شهرسازی ، حسن زاده معاون امور بندری سازمان بنادر دریانوردی کشور، ایوب درویشی معاون استاندار و فرماندار ویژه چابهار، 'سواراب کمار' سفیر هندوستان، 'احمد نور 'سفیر افغانستان، مدیرعامل منطقه آزاد چابهار و جمعی از مسئولان کشوری، استانی و محلی در بندر شهید بهشتی چابهار حضور داشتند.
3043**6081 خبرنگار: رستم کریمی نژاد ** انتشار دهنده: حیدر سرایانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.