مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی، معاون امور بندری و مناطق ویژه اقتصادی و عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی، نصیر احمد نور سفیر کشور افغانستان، جابر انصار رایزن بازرگانی افغانستان، سائوراب کومار سفیر کشور هند و دووش اوتام معاون سفیر افغانستان، احمد آفتاب وابسته اقتصادی هند و شماری از مسئولان کشوری و استانی اعضای این هیات را تشکیل داده اند.
بهروز آقایی افزود: کشتی بهشاد حامل محموله ترانزیتی گندم اهدایی کشور هند به افغانستان از بندر کاندلای هند هفتم آبان به مقصد بندر چابهار حرکت کرد و صبح فردا وارد بندر چابهار می شود.
وی گفت: این محموله شامل 645 کانتینر 20 فوت است که پس از تخلیه همزمان توسط حمل جاده ای و از مرز میلک به افغانستان ترانزیت می شود.
وی تاکید کرد: بندر چابهار بهترین و امن ترین و مقرون به صرفه ترین مسیر حمل کالاهای ترانزیتی بین کشورهای هند و افغانستان و راه دسترسی به کشورهای آسیای جنوب شرقی و کشورهای CIS است.
مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: ورود محموله 110 هزار تنی گندم ترانزیتی نقطه عطف توسعه فعالیت های ترانزیتی بندر چابهار است که تسریع در فرآیندها و ارائه خدمات مطلوب موجبات گسترش مبادلات تجاری در جذب تجار و استفاده از مسیر ترانزیتی بندر چابهار را فراهم خواهد آورد.
آقایی اظهار داشت: این هیأت با هدف معرفی قابلیت ها و ظرفیت های بندر چابهار از زیرساخت ها و تجهیزات طرح و توسعه بندر شهید بهشتی، اسکله مسافری بین المللی دریایی بندر شهید کلانتری دیدن می کنند.
به گزارش ایرنا شهرستان چابهار براساس سرشماری آبان سال 1395 با جمعیت 283 هزار و 204 نفر و 48 هزار و 147 خانوار از شمال به شهرستان های نیکشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به کشور پاکستان، از جنوب به دریای عمان(مکران) و از غرب به شهر کنارک متصل است.
چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران و سرزمین موج و مرجان واقع در قلب مَکُّرانِ بلوچستان و در فاصله 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان از 2 شهر چابهار و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، 6 دهستان و 438 روستا تشکیل شده است.
3042**3213 خبرنگار: محدثه حیدری گرجی **انتشاردهنده: اکبر نوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.