رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: مشارکت متنفذان بومی و محلی رکن اساسی عدالت ترمیمی است.

 به گزارش خبرنگار ایلنا نشست صمیمی ریش سفیدان، متنفذان و معتمدان شهرستان خاش با برخی از مسئولان ارشد قضایی استان سیستان و بلوچستان پیش از ظهر امروز برگزار شد.

در این نشست  حجت الاسلام ابراهیم حمیدی با تاکید بر ضرورت تقویت مشارکت های مردمی در  پیشگیری از جرایم و آسیب های اجتماعی اظهار داشت:  تجربیات موفق ادوار گذشته و ساختارهای مستقر و مستحکم اشیره ای  در استان سیستان و بلوچستان یک ظرفیت بالقوه ایده‌آل در راستای تقویت گسترش فرهنگ میانجیگری و حل و فصل اختلافات می‌باشد.

 رئیس کل دادگستری کل استان سیستان و بلوچستان در ادامه با تشریح سیاست جنایی مشارکتی ادامه داد» حجم پرونده‌های واصله به محاکم قضایی و فرآیند اطاله دادرسی یکی از معضلات مبتلا به مخاطبین دستگاه قضا می باشد که با توجه به منابع انسانی موجود بخش اعظمی از فرایندهای پیشرو گریز ناپذیراست.

 وی با تاکید بر تقویت ساز و کارهای نظارت، بازرسی و مشارکت های مردمی افزود: امروزه مشارکت مردم رکن اساسی فرآیند عدالت ترمیمی می باشد که می تواند در تحقق سیاست جنایی مشارکتی، اتقان آراء صادره، افزایش رضایتمندی مخاطبین و اعطای نقش‌های حاکمیتی مردان جایگاه بسزایی را ایفا نمایند.

 حجت الاسلام حمیدی با اشاره به اقدامات موثر معتمدین و متنفذین قومی شهرستان خاش بیان کرد: تنها در سال گذشته بیش از ۱۷ فقره پرونده های مرتبط با قتل عمد با استفاده از این ظرفیت به حل و فصل منجر شده و در طی روزهای اخیر نیز دو پرونده مرتبط با قتل عمد بسیار سریع و خارج از سازوکار قضایی به صلح و سازش منجر گردیده است.

 رئیس شورای عالی قضایی استان در انتها ابراز امیدواری کرد تا با تقویت نقش معتمدین و ریش سفیدان در ساز و کار مدیریت پیشگیری از جرایم و آسیب های اجتماعی بخشی اعظمی از پرونده های واصله به محاکم قضایی را کاسته و میزان رضایت‌مندی مخاطبان را افزایش دهیم.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.