سرهنگ پاسدار غلامعلی کفاش روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: 40 پزشک متخصص و فوق تخصص بیمارستان بقیه الله اعظم(عج) تهران در قالب این گروه جهادی از یکم تا هشتم آبانماه جاری با حضور در بیمارستان شهدای شهرستان هیرمند در شمال سیستان و بلوچستان خدمات درمانی مورد نیاز به صورت رایگان به مردم منطقه ارایه کردند.
وی افزود: در این مدت271 عمل جراحی بر روی بیماران نیازمند انجام شد که 119 عمل آن در حوزه چشم پزشکی و در بیمارستان خیریه آیت الله سیستانی بوده است.
وی افزود: همچنین در این مدت 30 عمل جراحی در بیمارستان نبی اکرم (ص) و پنج مورد نیز در بیمارستان چشم پزشکی زاهدان انجام شد.
وی افزود: پنج بیمار نیز برای انجام اعمال تخصصی به بیمارستان فوق تخصصی بقیه الله اعظم تهران اعزام شدند.
وی ارایه 380 عینک طبی به بیماران نیازمند و انجام چهار مورد زایمان طبیعی را از جمله خدمات این گروه جهای ذکر کرد.
وی تاکید کرد: بهداری نیروی زمینی سپاه از چهار ماه قبل با همکاری دانشگاه علوم پزشکی زابل با حضور در مناطق محروم سیستان اقدام به غربالگری بیماران نیازمند منطقه برای ویزیت و انجام اعمال جراحی توسط این گروه جهادی کرده بود.
وی ادامه داد: پزشکان شرکت کننده در این اقدام انسان دوستانه و خداپسندانه از بهترین پزشکان کشور در تمامی تخصص ها از جمله زنان، اطفال، چشم پزشکی و غیره بودند.
وی گفت: با توجه به حجم بالای فعالیت های درمانی این پزشکان علاوه بر 2 اتاق عمل بیمارستان شهرستان هیرمند، 2 اتاق عمل سیار نیز در این بیمارستان راه اندازی شد.
فرمانده مرکز بهداری رزمی جنوب شرق نیروی زمینی سپاه گفت: 12 دندانپزشک نیز با استقرار در مرکز بهداشت هیرمند و راه اندازی یک سایت فوق تخصصی دندانپزشکی با برخورداری از سه یونیت ثابت و چهار یونیت سیار به مردم شمال سیستان و بلوچستان خدمات درمانی ارائه کردند.
وی با بیان اینکه ارزش کل خدمات این اقدام حدود30 میلیارد ریال است، گفت: اقدام این گروه جهادی در سیستان و بلوچستان بسیار فراتر از بیمارستان صحرایی است.
وی تاکید کرد: با توجه به خشکسالی های افزون بر 19ساله شمال سیستان و بلوچستان و در نتیجه توفان های پی در پی منطقه با بررسی های صورت گرفته این گروه جهادی مشخص شد بیماری های ریوی، تنفسی، سل، چشمی، کم خونی در زنان و بیماری های دهان و دندان در سیستان کاملا مشهود است.
وی افزود: فقر مالی نیز به دلیل نداشتن درآمد ناشی از خشکسالی از دیگر موارد رنج آور منطقه است به طوری که در مدت استقرار این گروه جهادی حداقل 150 نفر روستایی که قبلا پزشکان برای آنان دستور عمل جراحی فوری داده بودند به دلیل مشکلات اقتصادی حتی در حد نداشتن هزینه کرایه ماشین برای رفتن به بیمارستان شهرهای شمال استان رنج بیماری را به تن خریده بودند و آن را به سختی تحمل می کردند.
وی ادامه داد: با توجه به اهمیت پیگیری درمان بیماران نیازمند این افراد تا یک ماه آینده نیز به صورت رایگان در بیمارستان خیریه آیت الله سیستانی و بیمارستان نبی اکرم (ص) زاهدان مستقر خواهد بود.
7316**6081 خبرنگار: عصمت جهانی**انتشار دهنده: حیدر سرایانی
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.