حمید حمیدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بنیاد برکت در این مدت 488 میلیارد ریال در توانمندی اقتصادی و کارآفرینی، 530 میلیارد ریال در ساخت مدرسه و 45 میلیارد ریال در ساخت مساجد در سیستان و بلوچستان هزینه کرده است.
وی ادامه داد: همچنین 88 مرکز جامع سلامت با اعتبار 633 میلیارد ریال در این مدت توسط بنیاد برکت در سیستان و بلوچستان ساخته است.
وی افزود: بنیاد برکت برای اجرای سایر طرح های زیر بنایی در سیستان و بلوچستان 156 میلیارد ریال، مسکن محرومان 45 میلیارد ریال، اجرای طرح توسعه شهرستان سرباز و دلگان 500 میلیارد ریال و ارائه خدمات الکترونیک در زهک 50 میلیارد ریال هزینه کرده است.
مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)در سیستان و بلوچستان ارائه خدمات مالی و بیمه ای به ایتام و وام قرض الحسنه با اعتبار 110 میلیارد ریال را از دیگر خدمات بنیاد برکت در این استان ذکر کرد.
حمیدی تاکید کرد: با اجرای این طرح ها 106 هزار و 922 نفر از مردم 220 روستای سیستان و بلوچستان از خدمات آنها بهره مند شدند.
وی بیان کرد: همچنین مقرر شد بنیاد برکت هشت هزار میلیارد ریال در بخش های مورد نیاز سیستان و بلوچستان نظیر خدمات زیربنایی، توانمندسازی اقتصادی و رفع محرومیت و اشغالزایی در این استان هزینه کند.
به گزارش ایرنا بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)در زمینه توانمندسازی اقتصادی و کارآفرینی، توسعه زیرساخت‌ها و امور زیربنایی و عمرانی، مدرسه‌ سازی، ساخت مراکز فرهنگی مذهبی، مسکن محرومان، بیمارستان و مراکز بهداشت و درمان، ارایه‌ خدمات سلامت الکترونیک، خدمات بیمه، مالی و حمایتی در مناطق کم ‌تر توسعه ‌یافته کشور تاکنون اقدامات گسترده‌ای را انجام داده است.
بنیاد برکت در سال 86 زیر نظر ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) تأسیس شده، قصد دارد بر اساس رهنمودهای رهبر معظم انقلاب یک‌هزار مدرسه در مناطق محروم کشور تأسیس کند.
استان سیستان و بلوچستان از 2 حوزه «سیستان» در شمال شامل شهرستان های زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز و «بلوچستان» در جنوب با شهرستان های خاش، ایرانشهر، سراوان، سیب و سوران، مهرستان، دلگان، فنوج، قصرقند، نیکشهر، سرباز، چابهار و کنارک تشکیل شده است.
شهرستان های زاهدان و میرجاوه نیز در مرکز این استان واقع شده اند.
7316** 3213 خبرنگار: عصمت جهانی **انتشاردهنده: اکبر نوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.