به گزارش ایرنا معاون پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان در آیین محوری این مراسم در دبیرستان نمونه حضرت ولیعصر(عج) زاهدان گفت: پدافندعامل و غیرعامل را می توان در واقعه کربلا دید همان طور که اقدام امام حسین (ع) پدافند عامل و اقدام حضرت زینب (س) پدافند غیرعامل بود.
یارمحمد حسین بر افزود: پدافند عامل مقابله با هر نوع هجوم و مبارزه نظامی است اما در پدافند غیرعامل بحث تجهیزات نظامی کاربردی ندارد.
وی اظهار داشت: هم اینک اقتصاد مقاومتی به عنوان شاخص ترین نوع پدافند غیرعامل محسوب می شود که بسیار مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است.
معاون پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان بیان کرد: گوشه هایی از پدافند غیرعامل در بعد فرهنگی این است که دانش آموز ما ارزش های اسلامی را حفظ، احترام به بزرگتر را رعایت و مبانی عقیدتی را در نظر داشته باشد.
مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک زاهدان نیز در این آیین گفت: این نهاد به عنوان متولی آموزش بزرگترین قشر آموزش پذیر، بیشترین آسیب پذیری را هم دارند و مهمترین ارگان مورد نظر در پدافند غیر عامل است.
ملک سنجرانی اظهار داشت: پدافند غیرعامل به مجموعه اقداماتی اطلاق می شود که به جنگ افزار نیاز ندارد و با اجرای آن می توان از وارد شدن خسارت مالی به تجهیزات و تاسیسات نظامی و غیر نظامی و همچنین به مردم جلوگیری کرد یا میزان خسارت و تلفات را به حداقل ممکن کاهش داد.
وی تاکید کرد: ما در آموزش و پرورش به دنبال این هستیم که آسیب های فیزیکی، اجتماعی و فرهنگی مدارس را شناسایی و با آن مقابله کنیم و با رعایت اصول پدافندی آسیب ها را به حداقل برسانیم.
وی تهاجم فرهنگی، دین گریزی و غرب باوری را تهدیدی برای کودکان ذکر کرد و افزود: اعزام دانش آموزان به اردوهای راهیان نور یکی از راه های مقابله در پدافند غیرعامل است.
به گزارش ایرنا ششم تا دوازدهم آبان به عنوان هفته پدافند غیرعامل نامگذاری شده است.
افزون بر 700 هزار دانش آموز سیستان و بلوچستان در 6 هزار و 800 مدرسه در این استان در حال تحصیل هستند.
7316** 3213 خبرنگار: عصمت جهانی **انتشاردهنده: اکبر نوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. irnazahedan@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.