به گزارش ایرنا امام جمعه خاش در خطبه های نماز جمعه این هفته خاش اظهار داشت: دولت میانمار در اذیت و آزار و کشتار مسلمانان با جنایتکاران میانماری هماهنگ است و متاسفانه مسلمانان در روهینگیا روزگاری سخت را سپری می کنند.
حجت الاسلام غلامرضا دهقان با اشاره به فرارسیدن اربعین شهادت امام حسین (ع) و یاران با وفای ایشان در صحرای کربلا افزود: خدمات رسانی به زائران حسینی و برگزاری پرشور آئین های خاص اربعین باید به طور شایسته انجام شود.

** یاری رساندن به مسلمانان میانمار مصداق جهاد است
امام جمعه مسجد جامع توحیدیه اهل سنت خاش نیز در خطبه های نماز جمعه امروز گفت: یاری رساندن به مسلمانان مظلوم میانمار مصداقی بارز از جهاد به شمار می رود و امت اسلام باید با جان و مال در صحنه مقابله با ظالمان و جنایتکاران حاضر شوند.
مولوی محمدعلی شهنوازی افزود: خدمت رسانی مسئولان دلسوز نظام و از جمله عزیزان خدمتگزار در مجموعه سپاه و اجرای پروژه های محرومیت زدایی در منطقه قابل تقدیر است.

** جهاد مالی و جانی برای کمک به مسلمانان میانمار مهمترن موضوع است
امام جمعه مسجد جامع الخلیل اهل سنت خاش نیز با مهم برشمردن جهاد در راه خدا و تاکید بر اینکه هر فردی بدون داشتن اراده جهاد بمیرد مرگ او به جهالت است، گفت: در شرایط کنونی جهاد جانی و مالی با بوداییان برای کمک به مسلمانان مظلوم و بی دفاع میانمار مهمترین موضوع است و باید همه افراد امت نیت و اراده جهاد فی سبیل الله را داشته باشند و با جنایتکاران بودایی مقابله کنند.
مولوی محمد عثمان قلندرزهی با تاکید بر اینکه فرد مشرک و کافر به جنت نمی رسد، افزود: اگر کفار و مشرکان از عقیده و طریقت خود برگردند و توبه کنند و از خداوند نجات از جهنم و عذاب آخرت را طلب کنند مورد بخشش و رحمت پروردگار متعال قرار می گیرند.
** امام جمعه مسجد جامع حنفاء اهل سنت خاش نیز گفت: مسلمانان میانمار مظلوم ترین انسانها در این کره خاکی هستند زیرا در چنگ انسانهای ظالم و ستمگری گرفتار هستند که در درندگی و خوی حیوانی بدترین جنایت و ظلم را به مسلمانان میانمار روا می دارند.
مولوی عبدالستار حسین زهی افزود: اسلام دین رحمت و مهربانی است و با ظلم و ستم و بی عدالتی ها مقابله می کند لذا امیدواریم امت اسلام با اتحاد و همدلی در مقابل دشمنان قسم خورده و انسانهای ظالم و ستمگر بایستند.
به گزارش ایرنا خاش در 185 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان واقع شده است.
7310 **6081 خبرنگار: محمدامین میربلوچزهی **انتشار دهنده: حیدر سرایانی
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.