دکتر علی خواجه روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این طرح از ابتدای امسال در چابهار و از 22 مهر در زاهدان در حال انجام است.
وی ادامه داد: پزشکان بیمارستان امام علی(ع) چابهار از ابتدای امسال تاکنون با درمان به موقع و سریع بیماران که شامل تزریق داروی آلتپلاز است توانسته اند جان سه بیمار را نجات دهند.
وی افزود: همچنین بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) زاهدان با گروه متخصصان نورولوژی با توانایی و مهارت کافی آماده ارائه هر گونه خدمت به بیماران مراجعه کننده با علائم سکته حاد مغزی است.
وی با اشاره به علائم مهم و قابل توجه در سکته حاد مغزی گفت: فلج یک طرفه صورت، اخلال در تکلم و ضعف یک طرفه دست یا پا از علائم ناگهانی سکته مغزی است که در صورت مشاهده در سریعترین زمان ممکن باید با اورژانس 115 تماس گرفته شود.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان تاکید کرد: چنانچه درمان بیماران در سه ساعت اولیه بروز علائم در بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) انجام شود عوارض ناشی از سکته حاد مغزی قابل پیشگیری و بیمار می تواند به روند عادی زندگی خود ادامه دهد.
دکتر خواجه اظهار داشت: سبک زندگی و تغذیه نامناسب، دیابت، وزن بالا، فشار و چربی خون و کهولت سن از جمله عوامل بروز سکته مغزی است.
به گزارش ایرنا استان سیستان و بلوچستان با توجه به گستردگی و داشتن بیش از هزار و 100 کیلومتر مرز خشکی با 2 کشور همسایه و 310 کیلومتر مرز دریایی در حوزه بهداشت و درمان به سه بخش تقسیم شده که شهرستان های شمالی شامل زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی زابل و شهرستان های زاهدان، میرجاوه، خاش، سراوان، سیب و سوران، مهرستان، چابهار و کنارک زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و شهرستان های ایرانشهر، سرباز، نیکشهر، دلگان، فنوج و قصرقند زیر پوشش دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر قرار دارد.
سیستان و بلوچستان با 19 شهرستان و 2 میلیون و 775 هزار و 14 نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می شود که با کشور افغانستان و پاکستان هم مرز است.
7316** 3213خبرنگار: عصمت جهانی **انتشاردهنده: اکبر نوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.