علیرضا بندانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ادعاها و سخنان بدون پشتوانه ترامپ سبب حمایت همه جانبه مجامع بین المللی از ایران اسلامی شده است.
وی بیان کرد: آمریکا بعد از انتخاب ترامپ به عنوان رئیس جمهوری و موضع گیری های خارج از عرف و دیپلماتیک، در صحنه بین المللی از هر زمانی منزوی تر شده است.
وی ادامه داد: در شرایطی که منطق محکمی پشت ادعاهای اخیر رئیس جمهور آمریکا نیست که بتواند جهانیان را قانع کند صحت و صدق مواضع اصولی و منطقی جمهوری اسلامی ایران بر کل دنیا آشکار شد.
وی افزود: سخنان اخیر ترامپ سبب معرفی جمهوری اسلامی به عنوان بازیگری قابل اعتماد در عرصه ی بین المللی شد.
رئیس دانشگاه سیستان و بلوچستان با اشاره به سخنان ترامپ درباره سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: وجود سپاه پاسداران به عنوان یک نیروی توانمند سبب آرامش در منطقه شده به طوری که ریشه های تروریست در کشورهای همسایه توسط این نهاد در حال خشکانده شدن است.
بندانی افزود: قرار دادن بازوی دفاعی یک کشور به عنوان یک گروه تروریستی زمانی که همه جهان از آن بهره مند هستند نشان از بی منطق بودن سخنان ترامپ است.
وی با بیان اینکه برجام به عنوان یک دستاورد قابل توجه کشور در حوزه دیپلماسی یک سند معتبر با امضاء چند قدرت جهانی است گفت: چگونه می توان مفاد چنین سندی با چنین پشتوانه ای را حذف کرد یا تغییر داد.
وی ادامه داد: برجام با انکار یکی از امضاء کنندگان باطل شدنی نیست کما اینکه طرف های اروپایی حتی پس از سخنرانی ترامپ همگی بر اجرای آن تاکید داشته اند.
وی سخنان ترامپ درباره خلیج فارس را نشان از ناآگاهی وی از تاریخ و اطلاعات بین المللی ذکر کرد.
به گزارش ایرنا، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا جمعه شب در اعلام سیاست های راهبردی کاخ سفید بر ضد ایران سخنرانی کرد و نام خلیج فارس را جعل کرد و خواستار بازنگری در مفاد برجام شد.
7316**3213 خبرنگار: عصمت جهانی **تنظیم کننده: اکبر نوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.