سرهنگ یدالله ستوده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: همچنین در این مدت هزار و 737 فقره انواع وسایل نقلیه به دلیل ارتکاب تخلفات رانندگی در جنوب سیستان و بلوچستان توقیف شد.
وی با اشاره به اقدامات فرهنگی و آموزشی پلیس به منظور ارتقای فرهنگ ترافیک، افزایش انضباط اجتماعی و کاهش تلفات جاده ای گفت: آموزش به رانندگان ناوگان حمل و نقل بار و مسافر، مدیران فنی شرکت های حمل و نقل، دانش آموزان مدارس حاشیه راهها در کنار استفاده از تریبون ائمه جمعه و جماعات برای تنویر افکار عمومی و حضور در روستاها و تعامل با راهوران محله، دهیاران و شوراها از جمله اقدامات انجام شده در جنوب سیستان و بلوچستان برای فرهنگ سازی بوده است.
وی تعامل و تشکیل نشست های هم اندیشی و هم افزایی با ادارات راه و شهرسازی، راهداری و حمل و نقل جاده ای، مراجع قضایی، جمعیت هلال احمر و فرمانداری ها و شورای ترافیک را از دیگر اقدامات انجام شده این مدت برای کاهش حوادث جاده ای در مسیرهای جنوبی سیستان و بلوچستان ذکر کرد.
وی گفت: همچنین در این مدت با تخلفات رانندگی حادثه ساز که به طور مستقیم در تصادفات نقش دارند مانند سرعت های غیر مجاز، سبقت های غیر مجاز، تجاوز به چپ از خط وسط معابر، استفاده نکردن از کمربند و کلاه ایمنی و استفاده از تلفن همراه حین رانندگی برخورد قاطع انجام شده است.
وی تاکید کرد: با توجه به قوانین راهنمایی و رانندگی چنانچه راننده ای به طور همزمان مرتکب 2 تخلف حادثه ساز شود وسیله نقلیه وی برای مدت 72 ساعت توقیف خواهد شد.
فرمانده پلیس راه جنوب سیستان و بلوچستان گفت: 677 فقره تصادف در 6 ماهه نخست امسال در جاده های حوزه پلیس راه جنوب این استان سبب فوت 180 نفر و مجروح شدن 910 نفر از هموطنان شده است.
ستوده ادامه داد: در این مدت در حوزه راههای جنوب سیستان و بلوچستان به طورمتوسط روزانه یک نفر در تصادفات جاده ای جان خود را از دست می دهد.
وی اضافه کرد: تجزیه و تحلیل تصادفات نشان می دهد که 60 درصد تصادفات در طول روز و 40 درصد در شب رخ داده است.
وی افزود: وقوع 61 درصد تصادفات در کیلومترهای 30 به بالا بیانگر ویژگی های خاص معابر برون شهری جنوب سیستان و بلوچستان از جمله قوس ها و پیچ های فراوان است که در این زمینه ضروری است ایمن سازی، آرام سازی و آشکارسازی این قوس ها، پیچ ها و حواشی پل ها و پرتگاهها بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان به سبب گستردگی راههای ارتباطی دارای 2 قرارگاه پلیس راه و 2 اداره کل راه و شهرسازی در شمال به مرکزیت زاهدان و جنوب به مرکزیت ایرانشهر است که شهرستانهای شمالی و مرکزی شامل زابل، هیرمند، زهک، نیمروز، هامون، زاهدان، میرجاوه، خاش، سراوان، سیب سوران و مهرستان زیر پوشش قرارگاه شمال و شهرستانهای جنوبی ایرانشهر، دلگان، فنوج، قصرقند، نیکشهر، سرباز، کنارک و چابهار زیرپوشش قرارگاه پلیس راه جنوب سیستان و بلوچستان قرار دارند.
7316**3213 خبرنگار: عصمت جهانی **انتشاردهنده: اکبر نوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.