عبدالرحیم کردی روز جمعه در حاشیه مراسم افتتاح دفتر نمایندگی قرنطینه نباتی در منطقه آزاد چابهار به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: نخستین پست قرنطینه نباتی در سطح مناطق آزاد کشور با هدف پیشگیری از ورود آفات نباتی در منطقه آزاد چابهار راه اندازی شد.
وی گفت: منطقه آزاد چابهار فرصت مهمی برای تولید، فرآوری و ترانزیت کالا به داخل و خارج از کشور است.
وی با بیان اینکه راه اندازی پست قرنطینه نباتی از ورود انواع آفات کشاورزی جلوگیری می کند، خاطرنشان کرد: با راه اندازی این دفتر صادرات محصولات کشاورزی به کشورهای همسایه و به ویژه افغانستان از طریق چابهار سرعت می گیرد.
رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار افزود: توافقات خوبی با سازمان حفظ نباتات کشور انجام شده است و انتظار داریم تا چابهار به هاب صادرات انواع محصولات کشاورزی به کشورهای همسایه تبدیل شود.
کردی ادامه داد: منطقه آزاد چابهار در 9 پیکره در سال 1373 با مصوبه مجلس شورای اسلامی در زمینی به مساحت 14 هزار هکتار فعالیت خود را آغاز کرده است.
چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران و سرزمین موج و مرجان واقع در قلب مَکُّرانِ بلوچستان و در فاصله 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان از 2 شهر به نام های چابهار و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، 6 دهستان و 438 روستا تشکیل شده است.
3043**6081 خبرنگار: رستم کریمی نژاد** انتشار دهنده: حیدر سرایانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.