هدایت الله میرمرادزهی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: عمده صادرات ماهیان غیر ماکول استان در این مدت به کشورهای جنوب شرق آسیا از جمله چین بوده است.
وی افزود: همچنین در این مدت هزار و 25 تن میگو پرورشی از استخرهای سایت گواتر چابهار تولید و بخشی از آن صادر شده است.
وی ادامه داد: یک مزرعه جدید کشت و تولید میگو نیز در چابهار با سقف 95 درصد به اتمام رسیده که پس از نصب پمپاژ امسال مورد بهره برداری قرار می گیرد.
مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: ساماندهی قایق های کنارک و ساخت اسکله جدیدی برای صیادان به عنوان 2 پروژه جدید توسط این مجموعه آغاز شده است.
میرمرادزهی افزود: برای حدود 25 هزار نفر به صورت مستقیم و سه برابر این آمار به صورت غیر مستقیم در حوزه صید و صیادی و شیلات سیستان و بلوچستان شغل ایجاد شده است.
وی اظهار داشت: سیستان و بلوچستان دارای 9 بندر ماهیگیری شامل پسابندر، تیس، کنارک، رمین، کلات زرآباد، پزم، هفت تیر شهر چابهار، بریس و تنگ در حوزه شهرستان های چابهار و کنارک است.
وی افزود: 2 هزار و 400 فروند شناور صیادی اعم از قایق و لنج در قالب 34 تعاونی صیادی در حوزه اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان فعالیت دارند.
مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: از شناورهای کلاس لنج شیلات سیستان و بلوچستان افزون بر 950 فروند توانایی انجام عملیات صید در آبهای آزاد و حوزه اقیانوس هند را دارند که در بعضی مواقع تا صدها مایل از آبهای ایران فراتر رفته تا به صیدگاههای مناسب تن ماهیان در اقیانوس دسترسی یابند و بتوانند از ذخایر مشترک برداشت کنند.
وی گفت: 107 واحد صنایع شیلاتی در نوار ساحلی سیستان و بلوچستان وجود دارد.
به گزارش ایرنا سیستان وبلوچستان به سبب گستردگی منابع آبی دارای 2 اداره کل شیلات در شمال و جنوب استان است که اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان(آبهای داخلی) مستقر در زابل واقع در شمال استان وظیفه کنترل و حمایت از منابع آبی داخلی و اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان مستقر در بندر چابهار واقع در جنوب استان در حوزه آبهای دریای عمان فعال است.
چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران و سرزمین موج و مرجان واقع در قلب مَکُّرانِ بلوچستان و در فاصله 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان از 2 شهر به نام های چابهار و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، 6 دهستان و 438 روستا تشکیل شده است.
3042**6081 خبرنگار: محدثه حیدری گرجی **انتشاردهنده: حیدر سرایانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.