به گزارش ایرنا حجت الاسلام علی اکبر کیخا عصرپنجشنبه در آیین روز بزرگداشت حافظ در سرسرای دفتر امام جمعه زابل افزود: برپایی جلسات با حضور شاعران و هنرمندان انرژی بخش است و چشم انداز بسیار وسیعی را برای منطقه ترسیم می کند.
وی اظهارداشت: شاعران در خلوت خود مفاهیم را در الفاظ قرار می دهند و زمانی که شاعر شعر خود را می خواند مخاطبش را در لحظاتی مهمان خلوتگاه خودش می کند.
امام جمعه زابل با اشاره به نگاه شاعران به ارزش ها و معارف تصریح کرد: شاعران تکلیف سنگینی بر دوش دارند چرا که خداوند علمی به آنان عطا کرده و در سینه شان حک شده است.
وی گفت: شاعران با ورود به جامعه و شناسایی آسیب های اجتماعی آنها را در قالب شعر بیان کنند تا این زخم ها حل شود.
حجت الاسلام کیخا با بیان اینکه شاعر نباید سیاست زده باشد اظهارداشت: نباید قلم شاعر فروخته شود زیرا قیمت آن فقط ذات حق است.
وی تاکید کرد: امیدوارم سیستان به جایگاه اصلی خود در حوزه، دانشگاه، شعر، هنر و سایر رشته ها دست پیدا کند و این جز با وحدت و همدلی دست یافتنی نیست.
ابراهیم محمودی از شاعران پیشکسوت استان سیستان وبلوچستان در این آیین با تقدیر از برگزاری نشست ماهانه شاعران با امام جمعه زابل گفت: اگر شاعر با مردم زیست و از مردم گفت دوام پیدا می کند در غیر اینصورت در مسیر طولانی روزگار از بین می رود.
اهالی شعر و ادب انجمن آزاد سرو منطقه سیستان پنجشنبه شب به مناسب روز بزرگداشت حافظ با امام جمعه زابل دیدار کردند.
7317**6081 خبرنگار: حامد غلامی ** انتشار دهنده: حیدر سرایانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.