مدیر آموزش و پرورش شهرستان مهرستان سیستان و بلوچستان با اشاره به وضعیت بغرنج دانش آموزان دختر بازمانده از تحصیل این شهرستان، از تلاش برای شناسایی و بازگشت آنها به محیط علم و تحصیل خبرداد.

محمد عارف بهرامی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا با اعلام این خبر اظهار داشت: با همکاری آموزش و پرورش شهرستان مهرستان و حمایت علما و شورای روستای رگنتک 34 دانش آموز دختر در مقطع اول و دوم دوره متوسطه که بدلیل محدودیت‌ها و تعصبات قومی از تحصیل باز مانده بودند دوباره به آغوش تعلیم وتربیت بازگشتند.
 
بهرامی افزود: علما و روحانیون با صحبت‌هایی که در مساجد این مناطق داشتند و همچنین با سرلوحه قراردادن شعار "تحصیل امروز دختران نیاز فردای مادران" باعث شدند تا والدین این دانش آموزان از ادامه تحصیل فرزندانشان استقبال کنند و زمینه حضور دانش‌آموزان زیادی در کلاس‌های درس و محیط علم و دانش فراهم شود.

وی گفت: سال گذشته در شهرستان مهرستان و روستاهای توابع آن 5600 دانش‌آموز بازمانده از تحصیل داشتیم که بدلیل کمبود مدرسه و پراکندگی روستاها در این مناطق از تحصیل محروم ماندند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان مهرستان تصریح کرد: با کمک‌های اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان و خیرین در تمامی مناطق این شهرستان و روستاهای آن کلاس درس در اختیار دانش آموزان قرار گرفته و در حال حاضر 4 مدرسه در این مناطق احداث شده که در بزودی به تعداد این مدارس افزوده خواهد شد.

بهرامی عنوان کرد: خوشبختانه شوق تحصیل در شهرستان مهرستان و روستاهای توابع آن بوجود آمده و خانواده‌ها از ادامه تحصیل فرزندان خود خشنود هستند و اداره کل آموزش و پرورش این استان و خیرین لوازم ضروری تحصیلی این دانش آموزان را به صورت بسته های آموزشی در اختیار آنها قرار داده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.