محمدرضا سراوانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: رویکرد مرکز درمان سازمان بهزیستی سیستان و بلوچستان درمان به صورت سم زدایی و مشاوره محوری است.
وی گفت: هم اینک 2 مرکز ترک اعتیاد ویژه کودکان نیز در زاهدان فعال است که از سال 93 تا کنون 200 کودک را زیر پوشش خود قرار داده است.
وی وجود هشت پناهگاه شبانه و 10مرکز گذری درمان اعتیاد در سیستان و بلوچستان را از دیگر ظرفیت های سازمان بهزیستی برای کمک به رفع مشکلات حوزه اعتیاد و آسیب های اجتماعی در این استان برشمرد.
وی ادامه داد: با عنایت مسئولان کشوری در چند سال اخیر اقدامات بسیار خوبی در حوزه کمک به رفع مشکل اعتیاد در سیستان و بلوچستان انجام شده است.
مدیرکل بهزیستی سیستان و بلوچستان از راه اندازی نخستین مرکز درمان اجتماع محور (تی. سی) در زاهدان خبر داد و گفت: این مرکز ظرفیت پذیرش 30 معتاد را در هر دوره سه ماهه دارد که بزودی افتتاح می شود.
سراوانی ادامه داد: برای راه اندازی این مرکز که دارای حدود هزار متر مربع زیربناست یک میلیارد ریال هزینه شده است.
وی تاکید کرد: درمان اجتماع محور یکی از اثربخش ترین درمان ها برای افرادی است که به سوء مصرف مواد مخدر مبتلا شده اند.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود 187 هزار و 502 کیلومترمربع و بیش از 2 میلیون و 700 هزار نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می شود.
جمهوری اسلامی ایران به عنوان پیشروترین کشور جهان در مبارزه با مواد مخدر و سیستان و بلوچستان نیز پیشروترین استان این کشور یا به عبارتی خط مقدم ایران و جهان در جبهه مبارزه با مواد مخدر محسوب می شود.
7316**3213 خبرنگار: عصمت جهانی **انتشاردهنده: اکبر نوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.