مجتبی میرحسینی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این آمار در مقایسه با اسکان 26 هزار گردشگر در تابستان پارسال، پنج درصد افزایش را نشان می دهد.
وی تاکید کرد: به طور قطع شمار ورودی مسافران و گردشگران در طول سال به ویژه تعطیلات تابستان به سیستان و بلوچستان خیلی بیشتر از این است اما آمار اعلام شده فقط مربوط به اسکان در مراکز اقامتی شامل هتل ها، مهمانپذیر، هتل آپارتمان و متل های موجود در استان می شود.
وی ادامه داد: خیلی از مسافران در زمان سفر به نقاط مختلف سیستان و بلوچستان علاوه بر سکونت در خانه اقوام یا مهمانسراهای ادارات دولتی، در چادر اسکان می یابند بر این اساس آمار سکونت در هتل ها و غیره کم می شود.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: این استان با سه هزار و 400 تخت در 52 هتل، مهمانپذیر، هتل آپارتمان و متل پذیرای گردشگران و مسافران است.
میرحسینی افزود: تابستان امسال بیشترین اسکان گردشگران در سیستان و بلوچستان مربوط به شهرستان های زاهدان و چابهار بوده است.
وی اظهار داشت: 70 واحد بوم گردی در سیستان و بلوچستان در مرحله صدور مجوز بهره برداری قرار دارد.
وی گفت: بر اساس اعلام اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای و جمع بندی های صورت گرفته کل ورودی مسافران و گردشگران به سیستان و بلوچستان سال گذشته بیش از پنج میلیون نفر بوده است.
به گزارش ایرنا استان سیستان و بلوچستان با 19 شهرستان زاهدان، زابل، هیرمند، زهک، هامون، نیمروز، میرجاوه، خاش، سراوان، سیب و سوران، مهرستان، ایرانشهر، دلگان، فنوج، قصرقند، نیکشهر، سرباز، کنارک و چابهار و داشتن صدها اثر باستانی، تاریخی، فرهنگی و مکان های تفریحی و دیدنی، سواحل زیبا، بازارهای متعدد با کالاهای داخلی و خارجی، منطقه آزاد و کوه سرافراز تفتان و از همه مهمتر مردمی مهربان و میهمان نواز همواره چشم انتظار مسافران و گردشگران است.
وجود مرزهای طولانی زمینی و دریایی و سدها و رودخانه های متعدد، باغات میوه های گرمسیری و صنایع دستی منحصر به فرد از دیگر توانمندی ها و جاذبه های پهناورترین استان کشور است.
سفر به سیستان و بلوچستان از طریق هوایی، دریایی و سه مسیر زمینی خراسان- زاهدان - زابل، کرمان - زاهدان، کرمان - ایرانشهر و جاسک -کنارک - چابهار امکان پذیر است.
سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود 187 هزار و 502 کیلومترمربع و بیش از 2 میلیون و 700 هزار نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می شود.
3042**6081 خبرنگار: محدثه حیدری گرجی **انتشاردهنده: حیدر سرایانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.