به گزارش ایرنا علی اصغر جمشیدنژاد روز سه شنبه در نشست کارگروه تخصصی بانوان و خانواده سیستان و بلوچستان که با حضور معاون رئیس جمهوری در امور بانوان و خانواده در زاهدان برگزار شد اظهار داشت: حوزه آموزش و پرورش از جمله بخش هایی که در گذشته در این استان دارای مشکلات فراوانی بود هم اینک بر اساس اعلام مسئولان کشوری نرم موفقیت برای رفع بی سوادی در جهان یک درصد، در کشور ایران 2 دهم درصد و در این استان 4.5 درصد یعنی توفیقات در این حوزه 90 برابر میانگین کشوری افزایش یافته است.
وی ادامه داد: در 2 سال اخیر 125 هزار کودک بازمانده از تحصیل در سیستان و بلوچستان جذب کلاس های درس شده اند و برنامه ریزی برای 70 هزار بازمانده از تحصیل همچنان با قوت ادامه دارد.
وی افزود: با توجه به وجود آسیب های اجتماعی فراوان در حوزه آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان در گذشته نظیر کودکان بازمانده از تحصیل، نبود فضای آموزشی کافی و غیره برنامه ریزی برای رفع آنها به صورت جدی در دستور کار قرار گرفت و امروز منتج به کسب موفقیت های خوبی شده است.
وی با اشاره به اهمیت نقش زنان درعرصه های مختلف اجتماعی و سیاسی گفت: در سال های اخیر تلاش های زیادی برای پر رنگ شدن نقش اجتماعی زنان استان صورت گرفته به طوری که امروز شاهد حضور افزون بر 200 زن در سطوح مختلف مدیریتی از معاون استاندار، فرماندار، 137 دهیار زن و 439 عضو شورای اسلامی شهر هستیم.
معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان افزود: این همه توفیقات از نگاه بلند استاندار در خصوص جذب بانوان در مناصب مدیریتی و تدوین برنامه مشخص برای ایفای نقش این قشر تاثیر گذار جامعه دارد.
جمشید نژاد حضور 146 مدیرزن در آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان در مقایسه با 20 مدیر سال 92 و افزایش 113 درصدی حضور بانوان در انتخابات شورای شهر و روستا که منجر به انتخاب 439 نفر آنان شد را از جمله توفیقات کسب شده در حوزه زنان استان ذکر کرد.
ماندانا زنگنه مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان نیز در این نشست بر لحاظ ردیف ویژه برای دفتر امور زنان و خانواده استانداری، توسعه مراکز تخصصی بانوان، پایه گذاری چندین مرجع اقتصادی جدید در حوزه زنان نظیر خانه صنعت و زنان بازرگان و افزایش سهم بانوان در رشته های پزشکی تاکید کرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی زاهدان نیز در این نشست با توجه به اقدامات مطلوب دولت یازدهم در اجرای طرح تحول سلامت گفت: این طرح در این استان رشد و توسعه قابل توجه ای در بخش زیر ساخت های بهداشت و درمان ایجاد کرده که اثرات آن در کاهش مرگ و میر مادران باردار و غیره قابل مشاهده است.
محمودرضا میری بر اختصاص یک سهمیه در دانشگاه های علوم پزشکی کشور برای رشته های مورد نیاز این استان در مقاطع تخصصی، راه اندازی بیمارستان های مخصوص زنان و رفع کمبود ماما تاکید کرد.
مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: این استان جوان ترین استان کشور بحساب می آید به طوری که 70 درصد جمعیت آن را افراد زیر 30 سال تشکیل می دهند.
علیرضا نخعی افزود: سیستان و بلوچستان دارای بیشترین جمعیت دانش آموزی کشور است به طوری که 24 درصد جمعیت آن را این قشراز جامعه تشکیل می دهند.
وی پراکنده ترین جمعیت با سکونت 14 نفر در هر کیلومتر مربع را از دیگر ویژگی های این استان ذکر کرد و گفت: سختی های کار و هزینه خدمات در این استان به تبع با توجه به ویژگی های آن بیشتر است.
وی تاکید کرد: در چند سال اخیر با عنایت دولت و استاندار اقدامات ارزشمندی در حوزه مختلف آموزش و پرورش نظیر بازماندگان از تحصیل صورت گرفته است که جای بسی قدردانی دارد.
به گزارش ایرنا معصومه ابتکار معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده صبح امروز /سه شنبه/ با استقبال استاندار سیستان و بلوچستان، معاون استاندار و شماری از مسئولان استانی وارد زاهدان شد.
شرکت در کارگروه تخصصی بانوان و خانواده و گردهمایی بانوان منتخب سیستان و بلوچستان از جمله برنامه های امروز سفر معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده در زاهدان است.
7316**6081 خبرنگار: عصمت جهانی ** انتشار دهنده: حیدر سرایانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.