سیامک سرابندی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: توزیع مرغ منجمد از بهمن سال گذشته با هدف اجرای تنظیم بازار و طرح ضیافت و بعد از آن سهمیه های ماهانه در سطح استان در حال انجام است.
وی افزود: با توجه به اعلام سهمیه مهرماه هیات ها می توانند با مراجعه به درب سردخانه در زاهدان مرغ منجمد را کیلویی 53 هزار ریال خریداری کنند.
وی ادامه داد: فروشگاهها و مراکز توزیع مشخص در سطح شهرستان های استان مرغ منجمد را کیلویی 57 هزار ریال به مصرف کنندگان می فروشند.
مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: حدود 10 فروشگاه زنجیره ای و مراکز عرضه مرغ زنده کار توزیع مرغ منجمد را در سطح استان برعهده دارند.
سرابندی افزود: احتمالا برای ماه صفر نیز سهمیه مرغ منجمد سیستان و بلوچستان اعلام می شود.
مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان نیز به خبرنگار ایرنا گفت: هم اینک ظرفیت تولید گوشت مرغ در استان با 212 واحد مرغداری فعال به 46 هزار تن در سال رسید.
موسی نخزری مقدم اظهار داشت: این واحدهای مرغداری ظرفیت جوجه ریزی پنج میلیون و 550 هزار قطعه در هر دوره را دارند.
وی افزود: این واحدها 76 درصد نیاز سیستان و بلوچستان را به گوشت مرغ تامین می کنند.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان از 2 حوزه سیستان در شمال استان شامل شهرستان های زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز و بلوچستان در جنوب با شهرستان های خاش، ایرانشهر، سراوان، سیب و سوران، مهرستان، دلگان، فنوج، قصرقند، نیکشهر، سرباز، چابهار و کنارک تشکیل شده است.
شهرستان های زاهدان و میرجاوه نیز در مرکز این استان واقع شده اند.
این استان دارای 19 شهرستان و حدود 9 هزار روستا و آبادی است که 6 هزار و 500 روستای آن دارای سکنه هستند و افزون بر 1100 کیلومتر مرز خشکی با کشورهای پاکستان و افغانستان و 310 کیلومتر مرز دریایی در دریای عمان دارد.
3042**6081 خبرنگار: محدثه حیدری گرجی ** انتشار دهنده: حیدر سرایانی
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.