به گزارش ایرنا ابتکار در ابتدای ورود به زاهدان در کارگروه تخصصی بانوان و خانواده سیستان و بلوچستان شرکت کرد.
گردهمایی بانوان منتخب سیستان و بلوچستان با حضور معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواد نیز ساعت 12 امروز در تالار فردوسی زاهدان برگزار می شود.
به گزارش ایرنا زنان سیستان و بلوچستان نه تنها در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا 421 کرسی را به خود اختصاص دادند بلکه ریاست افزون بر 22 شورای اسلامی روستایی را تصاحب کردند که این امر تحولی عظیم در مدیریت زنان برای ایجاد آینده ای بهتر و روشن تر محسوب می شود.
زنان همواره در تمام عرصه هایی که سکان مدیریتی را بر عهده گرفته اند توانسته اند همچون ناخدایانی استوار کشتی هدایت را به مقصد نهایی برسانند و در تصمیم های خود به شدت راسخ بوده اند.
زنان نیمی از جمعیت جوامع را تشکیل می دهند و باید به نسبت جمعیت خود مسئولیت پذیرفته و در امور مختلف از توانمندی های آنان استفاده شود، بنابراین دولت تدبیر و امید با این رویکرد توجه ویژه ای به زنان و نقش اجتماعی آنان در امور مختلف به ویژه سیاسی و اجتماعی داشته است.
در این میان سیستان و بلوچستان توانسته برای برآورده کردن این درخواست عمومی پیشتاز بوده و گام های بلندی بردارد که بدست آوردن 421 کرسی در شوراهای اسلامی شهر و روستا مثال بارزی از عملکرد دولت و نمایندگان دولت در این استان است.
سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود 187 هزار و 502 کیلومترمربع (معادل 5/11 درصد مساحت کشور)، 19 شهرستان و بیش از 2 میلیون و 775 هزار نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می شود.
3042**6081 خبرنگار: محدثه حیدری گرجی **انتشاردهنده: حیدر سرایانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.