سیامک سرابندی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: 347 تن سهمیه برنج و 330 تن سهمیه شکر ویژه ماه محرم و صفر به سیستان و بلوچستان اختصاص یافته است.
وی افزود: برنج از نوع هندی 1121 است که کیلویی 40 هزار ریال درب انبار شرکت یا در فروشگاههای زنجیره ای استان تحویل هیات ها و تکایا داده می شود.
وی گفت: با توجه به اینکه سازمان جهاد کشاورزی شبکه توزیع دارد برنامه ریزی شده تا اداره کل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان اسامی هیات هایی که خواستار این کالاهای هستند را در قالب پنج حوزه در سطح استان اعلام کند.
مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان ادامه داد: بعد از اعلام اسامی هیات ها، مجموعه تعاون روستایی برنج مورد نیاز را به شهرستان های متقاضی حمل و با قیمت هر کیلو 40 هزار ریال تحویل مساجد و هیات ها می دهد.
سرابندی اظهار داشت: شکر نیز با قیمت هر کیلو 25 هزار و 200 ریال درب کارخانه میبد یزد ارائه می شود و متقاضیان می تواند با معرفی نامه تبلیغات اسلامی شکر مورد نیاز را از محل خریداری کنند.
به گزارش ایرنا کارشناس تشکل ها و هیات های دینی و انجمن های اسلامی اداره کل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان نیز گفت: 833 هیات مذهبی با هدف حفظ شعائر دینی، برپایی مناسبت های مذهبی و گسترش وحدت و انسجام در استان فعالیت می کنند.
علی زارع اظهار داشت: 181 هیات مذهبی از مجموع هیات های استان در زاهدان و بقیه در شهرستان های دیگر فعالیت دارند.
مردم ولایتمدار سیستان و بلوچستان همواره در همه مناسبت های مذهبی به ویژه محرم حضوری چشمگیر در آیین های عزاداری سید و سالار شهیدان اباعبدالله حسین(ع) دارند.
سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود 187 هزار و 502 کیلومترمربع (معادل 5/11 درصد مساحت کشور) و بیش از 2 میلیون و 775 هزار نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می شود.
3042**6081 خبرنگار: محدثه حیدری گرجی **انتشاردهنده: حیدر سرایانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.