به گزارش ایرنا علی اوسط هاشمی روز شنبه در نشست شورای حفاظت از منابع آب سیستان و بلوچستان اظهار داشت: تغییرات اقلیمی باید به صورت جدی در تدوین سند جامع آب مورد توجه قرار گیرد.
وی افزود: علاوه بر تدوین سند، باید فرهنگ سازی در زمینه استفاده بهینه از منابع آبی نیز مورد توجه قرار گیرد زیرا مساله آب چنان جدی است که امکان دارد در آینده جنگ میان استان ها بر سر آب ایجاد شود.
وی تاکید کرد: با توجه به جدی بودن مساله آب، مسئولان باید علاوه بر صیانت از منابع آبی برای حل بحران در دوران کم آبی راهکار ارائه دهند.
وی با بیان اینکه هیچ کاری بدون برنامه و پیگیری به نتیجه نخواهد رسید گفت: زمانی که در زمینه تامین آب با مشکلاتی نظیر به خطر افتادن اقتصاد خانوار، اختلاف و تعارض، فقدان منابع و غیره روبه رو هستیم باید تدبیر لازم در دستور کار قرار گیرد.
استاندار سیستان و بلوچستان تاکید کرد: باید در حوزه آب خط قرمزها مشخص شود و با فرهنگ سازی و رفتارهای نرم جلوی هرگونه سوء استفاده را گرفت.
هاشمی تاکید کرد: باید در حوزه آب از نگاه متعصبانه پرهیز و با دید وسیع به حل مشکل پرداخت.
وی با اشاره به مصوب شدن 18 هزار میلیارد ریال (هزار و 800 میلیارد تومان) در حوزه حل مشکلات آبی سیستان و بلوچستان در سفر نوبخت معاون رئیس جمهوری در تابستان امسال به استان گفت: مسئولان استانی باید برای گرفتن این اعتبار رابطه و تعامل خود را با مسئولان کشوری قوی تر کنند.
وی تاکید کرد: در سیستان و بلوچستان اگر بخواهیم به تحول دست یابیم باید تعامل با مسئولان ملی افزایش پیدا کند.
استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به ثبت روستای کلپورگان به عنوان تنها روستای صنایع دستی جهان گفت: برای پویایی این روستا ارزشمند علاوه بر احیای یک قنات خشک شده در منطقه، حدود 16 کیلومتر راه از شهرمحمدان به این روستا باید ساخته شود.
وی با بیان اینکه سیمای کلپورگان باید همانند رنگ سفال های آن شود گفت: سه اثر شهر سوخته، روستای کلپورگان و بیابان لوت به عنوان آثار ثبت جهانی شده استان باید به صورت استثنا مورد توجه قرار گیرند.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود 187 هزار و 502 کیلومترمربع (معادل 5/11 درصد مساحت کشور) و بیش از 2 میلیون و 775 هزار نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می شود.
7316**3042 خبرنگار: عصمت جهانی **انتشار دهنده: محدثه حیدری گرجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.