به گزارش ایرنا علی اوسط هاشمی پنجشنبه شب در جمع علما، معتمدان، جوانان و اقشار مختلف مردم مهرستان در جنوب شرق سیستان و بلوچستان گفت: ادبیات ثرامپ در سازمان ملل به طور قطع واکنش آزادی خواهان و سیاست ورزان آمریکا را بدنبال خواهد داشت.
وی با شاره به سخنان رئیس جمهوری ایران در مجمع عمومی سازمان ملل افزود: دکتر روحانی در این مجمع گفتند« ما با علم، ادب، فرهنگ و شعر در دل و فکر انسانها نفوذ کردیم، نیازی نیست که با جنگ و قدرت و زور فکرها را تسخیر کنیم، فکر انسانها در تسخیر ماست نه خاک کشورها».
وی خاطر نشان کرد: برجام آن چنان ضربه کاری سنگینی بر ترامپ وارد کرده که می گوید این توافق سبب شرمساری اش است.
وی ادامه داد: این دیپلماسی قوی سیاست ورزان ایرانی را نشان می دهد که ترامپ به این نتیجه رسیده که ذلیل شده است و کشورهای اروپایی نیز تن به همراهی با او نمی دهند.
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: برجام ضامن منافع ملی و اعتبار زا برای کشور است و به دیپلمات ها قامت می دهد.
هاشمی با اشاره به سهم زنان و جوانان در مناصب مدیریتی افزود: در برنامه ششم توسعه کشور باید سهم جوانان و زنان در مدیریت ها به 30 درصد برسد.
وی تاکید کرد: سهم بانوان و جوانان در مناصب مدیریتی سیستان و بلوچستان در دولت تدبیر و امید افزایش یافته و در این زمینه این استان در کشور پیشرو است.
وی افزود: همه مدیران آورده مردم هستند و حق ندارند با بودن بر موضع مسئولیت بر کسی فخر بفروشند؛ بلکه بدانند صاحب اختیار اصلی مردم هستند.
وی تصریح کرد: همه مسئولان وامدار خانواده شهدا و ایثارگران هستند؛ اگر همراهی مردم با امام راحل و این همه ایثار، از خودگذشتگی و لبیک و خروش جامعه ایرانی نبود آیا می توانست قدرت وقت (رژیم ستم شاهی)را نابود کند.
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: امام خمینی (ره) در کسوت رهبری با حفظ زیست طلبگی اش با آن همه عظمت و نفوذ کلامش مست قدرت نشد که باید از ایشان الگو و درس بگیریم.
هاشمی با اشاره به فرا رسیدن سال تحصیلی جدید اظهار داشت: اعضای شورای اسلامی شهر و روستا وظیفه خود بدانند که هیچ واجب التعلیمی حتی بدون داشتن شناسنامه از تحصیل محروم نماند.
وی ادامه داد: ادارات ثبت احوال و روسای آموزش و پرورش زمینه تحصیل افراد واجب التعلیم را حتی در صورت نداشتن شناسنامه فراهم کنند.
وی تاکید کرد: باید زمینه تحصیل 70 هزار واجب التعلیم در سیستان و بلوچستان فراهم شود.
وی با اشاره به اینکه 400 میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی برای ساخت سد ماشکید علیا اختصاص یافته است بیان کرد: همچنین 500 میلیارد ریال برای آغاز ساخت سد ماشکید سفلی اختصاص خواهد یافت.
به گزارش ایرنا سد ماشکید علیا و سد ماشکید سفلی در شهرستان سراوان قرار دارند.
شهرستان سراوان در 347 کیلومتری جنوب شرق زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان و در همسایگی کشور پاکستان قرار دارد.
7336**3213 خبرنگار:احسان بختیاری**انتشار دهنده: اکبر نوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.