به گزارش دریافتی پنجشنبه شب ایرنا از اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان در پیام علی اصغر مونسان آمده است: باخبر شدیم یکی از بانوان پیشکسوت هنر سوزن‌دوزی این استان، بانو شهناز ایرندگانی مشهور به شهناز سوزن‌دوز دار فانی را وداع گفت.
این پیام می افزاید: این هنرمند استادکار از بازماندگان عصر طلایی سوزن‌دوزان دهه چهل و پنجاه و از افتخارات صنایع‌دستی و هنرهای سنتی این مرز و بوم است.
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در این پیام آورده است: بی‌شک فقدان این هنرمند بزرگ که عمری را وقف حفظ و احیای هنر اصیل سوزن‌دوزی کرد، ضایعه‌ای برای جامعه هنرمندان صنایع‌دستی کشور است.
در این پیام آمده است: اینجانب درگذشت این بانوی هنرمند را صمیمانه تسلیت گفته و از خداوند منان برای آن مرحومه رحمت واسعه الهی و برای بستگان معزّا صبر جزیل مسئلت دارم.
به گزارش ایرنا این بانوی هنرمند از بازماندگان عصر طلایی سوزن دوزی دهه 40 و 50 بود که با دستان هنرمند خود نقش های زیبایی را بر پارچه ها می نگاشت.
آثار دستی تولیدی این هنرمند بلوچ که استاد بسیاری از صنعتگران و سوزن دوزان خاش و سایر شهرستان های سیستان و بلوچستان بود در کشورهای مختلف دنیا به نمایش گذاشته شد.
شهناز خلیلی ایرندگانی مشکلات فراوانی را در مسیر هنری خود تحمل کرد ولی دست از کار نکشید و 60 سال از عمر خود را صرف هنر سوزن دوزی کرد.
وی از جمله هنرمندان سیستان و بلوچستان بود که در دهه های طلایی سوزن دوزی بلوچ حرفی برای گفتن داشت.
این بانوی هنرمند بلوچ از سال 58 تا سال 77 با سازمان صنایع‌ دستی سیستان و بلوچستان به عنوان استاد کار همکاری داشته است.
3042**6081 خبرنگار: محدثه حیدری گرجی**انتشار دهنده: حیدر سرایانی
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.